foto algemeen

Klopt je hart links? Wil je de strijd aangaan voor een solidaire maatschappij, tegen de ongelijkheid, tegen de uitbuiting? Dat kan bij de PVDA, de rebellen met een groot hart.

Ons financieel secretariaat is op zoek naar een boekhouder om het team te versterken. Je zorgt ervoor dat onze rekeningen kloppen, onze facturen betaald worden en onze beslissingen kunnen gebeuren op basis van juiste en transparante cijfers. Je werkt samen met andere teamleden om onze verschillende afdelingen inzicht te geven in hun budget en uitgaven zorgt er mee voor dat we de realiteit achter elk cijfer kennen.

Wat verwachten we van jou?

• Je doet het inboeken van aan- en verkoopfacturen en financiële transacties in de comptabele en analytische boekhouding

• Je beheert de accounts payables: je valideert facturen die we ontvangen van leveranciers, controleert op juistheid, neemt contact op met leveranciers voor administratieve vragen en verduidelijkingen...

• Je helpt je collega-boekhouder bij de maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen: kwaliteitscontrole op de boekingen, wachtrekeningen leegmaken, leveranciers- en klantenrekeningen matchen, balansrekeningen verifiëren enz.

• Je boekt correcties en bijzondere boekingen via diverse posten

• Je produceert boekhoudkundige rapporten en balansen

• Je geeft advies en beantwoordt vragen omtrent boekhoudkundige kwesties

• Je rapporteert aan de directeur van het nationaal financieel secretariaat van de partij

Jouw profiel

• Je hebt een diploma bachelor in de boekhouding of accountancy of hebt gelijkaardige competenties door voldoende relevante ervaring

• Debet en credit, actief en passief, balans en resultaat, wachtrekeningen en overlopende rekeningen, journaals en diverse posten hebben geen geheimen voor jou

• Je bent nauwgezet en hebt oog voor detail

• Je hebt kennis van courante boekhoudsoftware en ervaring met Winbooks is een pluspunt.

• Je kan vlot werken met spreadsheets, tabellen en formules

• Je kan vloeiend Nederlands of Frans en hebt minstens een goede passieve kennis van de andere landstaal

• Je kan zelfstandig taken uitvoeren van A tot Z maar werkt graag samenwerking met de andere medewerkers van het financieel secretariaat in hecht teamverband

• Je hart klopt links en je kan je vinden in de visie van de PVDA

Ons aanbod

• Een voltijds contract van onbepaalde duur

• Bij voorkeur starten met onmiddellijke ingang, termijnen bespreekbaar

• Verloning volgens functie, vaste barema's en op basis van verworven ervaring

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie. Een organisatie met ruimte voor autonomie en creativiteit. Een organisatie die een spiegelbeeld wilt zijn van onze diverse samenleving. Diversiteit bij onze medewerkers op vlak van geslacht, leeftijd, culturele achtergrond, seksuele geaardheid of fysieke uitdagingen zien wij als een verrijking.

Geïnteresseerd?

Spreekt deze functie je aan? Stuur je CV en motivatiebrief naar [email protected]

Heb je nog vragen over de functie? Contacteer ons via [email protected]