Op 2 december 2018, net voor de COP24 van start gaat, organiseren de Klimaatcoalitie en Climate Express een klimaatmars in Brussel onder het motto claim the climate! Hun oproep is duidelijk: “Drie jaar na de ondertekening van het Akkoord van Parijs, moeten de ronkende beloften nog steeds worden omgezet in daden. In België leidt een gebrek aan politieke wil en daadkracht er zelfs toe dat onze uitstoot sinds een paar jaar opnieuw stijgt! We moeten dus een versnelling hoger, en steeds meer mensen laten dat luid en duidelijk horen. Een groeiende groep burgers eist meer schone lucht, meer fietspaden, minder boskap, minder plastic in onze oceanen, meer hernieuwbare energie, meer internationale solidariteit, meer toekomst voor onze kinderen, kortom meer politieke daadkracht voor het klimaat.” Meer info vind je hier.

Met de PVDA spreken we om 10u50 af aan de voorkant van station Antwerpen-Centraal (Facebook). Om 9u kan je ook met de fiets vertrekken, hier vind je alle info.

Lees hier ook nog het achtergrondartikel.

WANNEER
30 november 2018 om 18u00 - 21u00
WAAR
Station Brussel-Noord
Vooruitgangstraat 76
Brussel 1030
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.

We hebben jouw steun nodig