Klopt je hart links? Wil je de strijd aan gaan voor een solidaire maatschappij tegen de ongelijkheid, tegen de uitbuiting ? Dan ben je bij de PVDA, de rebellen met een groot hart, aan het juiste adres. We zoeken een nieuwe communicatiecoördinator

Als communicatiecoördinator ben jij de centrale spil van communicatiecampagnes en -projecten voor de PVDA. Daarnaast ben je ook verantwoordelijke voor de communicatie van een van onze grote jaarlijkse evenementen. Je weet als geen ander dat communicatie maken teamwork is. Je kan een team van copywriters, designers, social creatives, video editors … en onze partners enthousiasmeren en op een lijn krijgen om zo onze campagnes naar een hoger niveau te brengen. Je bewaakt de doelstellingen, denkt mee na over hoe we de campagne uitbouwen. Je werkt nauw samen met onze andere coördinatoren: social media, actualiteit, web … Je houdt alle borden in de lucht zonder het overzicht te verliezen.

Digitaal of print, een kolfje naar je hand: Facebookposts, landingspagina’s, video, animaties, affiches, flyers, brieven, promomateriaal voor events, merchandising … Een duidelijke briefing is voor jou genoeg om erin te vliegen.

Wat verwachten we van jou?

• Je hebt minstens 4 jaar ervaring als coördinator van communicatieprojecten in non-profit, een bedrijf of een communicatieagentschap.
  • Nederlands is je moedertaal, je schrijft en spreekt het foutloos, en je spreekt en begrijpt Frans.
  • Je weet van aanpakken, je bent een spontane leider. Je weet copywriters, social creatives, designers, video editors ... en onze partners te enthousiasmeren, te sturen en te motiveren voor jouw projecten. Je maakt duidelijke briefings, volgt op en zorgt voor een tijdige aflevering.
  • Je kan verschillende projecten tegelijkertijd opvolgen
  • Planningen maken en bewaken is je tweede natuur. Je zorgt ervoor dat iedereen op de hoogte is van wat, waar, wanneer iets van hem/haar verwacht wordt.
  • Je bent zelfstandig en stressbestendig.
  • Je bent resultaatgericht en oplossingsgericht
  • Je werkt gestructureerd met behulp van een project management platform.
  • Je hebt brede ervaring met social media, web, print, event materiaal, merchandising …

Pluspunten

• Je spreekt en schrijft Engels
  • Je hebt een vlotte pen

Wat houdt de job van communicatiecoördinator in

Je leidt en beheert de nationale campagnes en projecten samen met je collega campagne coördinator en in regelmatige overleg met de communicatiedirecteur. Dit betekent:

• Opmaak en opvolging van planning en budget
  • Bewaken doelstellingen van het project en zorgen dat ze ook gehaald worden.
  • Tijdig briefen van creatieven, copywriters, designers, video editor, animators ... en hen opvolgen.
  • Op regelmatige basis met communicatiedirecteur en politieke communicatieverantwoordelijke afstemmen
  • Overleg met andere departementen

Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de communicatie rond één van onze jaarlijkse events:

• Je bent verantwoordelijk voor flyers, affiches, website, social media …
  • Je bouwt op een creatieve manier een community uit.
  • Je bent verantwoordelijk voor de look & feel van het evenement. Je werkt hiervoor samen met vrijwilligers zodat de uitvoering vlot verloopt. In samenwerking met diverse partners zorg je ervoor dat alle decoratie op elkaar is afgestemd.
  • Je werkt samen met externe partners en vrijwilligers voor de ontwikkeling van al het materiaal.
  • Je bent verantwoordelijk voor de perscontacten, samen met een vrijwilligersequipe die je begeleidt.

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een ambitieus en enthousiast team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte partij, die ook jaarlijks een festival organiseert. Wij zien diversiteit als een verrijking en willen graag een spiegelbeeld zijn van onze diverse samenleving.

Goesting om erin te vliegen? Stuur voor 15 maart een mailtje naar [email protected] met je motivatie en cv.

Volg de PVDA op de voet