Klopt je hart links? Wil je mee de strijd aangaan tegen ongelijkheid en uitbuiting? Wil je mee werken aan een solidaire maatschappij? Dat kan bij de PVDA, de rebellen met een groot hart. We zijn op zoek naar een communicatiemedewerker voor één of meerdere van onze parlementsleden.

Ben je gek op actualiteit en politiek? Ben je sterk in het vertalen van een boodschap naar creatieve, laagdrempelige en persoonlijke social media content? Kan je bij mensen een gevoelige snaar raken? Dan ben jij misschien wel wie we zoeken.

Wat doe je als communicatiemedewerker?

• Je overlegt elke ochtend met de politieke verantwoordelijke welke inhoud er die dag gebracht wordt.
  • Je zet de inhoud om in creatieve social media posts (Instagram, Facebook,Twitter ...).
  • Je volgt het parlementslid op de voet en zoekt naar creatieve invalshoeken voor communicatie.
  • Je schrijft creatieve, korte, laagdrempelige posts.
  • Je werkt visuals, stories, eenvoudige video’s uit op basis van bestaande templates. Waar nodig krijg je steun van de experten van het communicatiedepartement.

Wat verwachten we van jou?

• Je hebt een scherpe pen en schrijft vlot en overtuigend. Je schrijft foutloos Nederlands.
  • Instagram, Facebook, TikTok en Twitter hebben voor jou geen geheimen.
  • Je loopt over van creativiteit: je hebt meer ideeën dan tijd.
  • Je bent sterk in het creatief omzetten van een boodschap in social media content
  • Je bent vertrouwd met de basis van Photoshop of InDesign of je bent bereid dat te leren.
  • Je bent een teamspeler en kan zelfstandig werken.
  • Je bent planmatig, stressbestendig en flexibel. Regelmatig weekend- of avondwerk schrikt je niet af.
  • Je hart klopt links. je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent gepassioneerd door politiek.

Pluspunten

• Je hebt een opleiding fotografie gevolgd en bent een uitstekend fotograaf.
  • Je hebt montageskills

Kan je niet alle punten afvinken? Geen paniek! Een hoofd vol creatieve ideeën en een scherpe pen zijn belangrijker dan een technische checklist.

Wat mag je van ons verwachten?

We bieden je een uitdagende job in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie. Je komt terecht in een enthousiast team dat werkt vanuit het Federaal Parlement en vanuit Antwerpen. Wij zien diversiteit als een verrijking en willen graag een spiegelbeeld zijn van onze diverse samenleving.

Goesting om erin te vliegen? Stuur voor 15 november een mailtje naar [email protected] met je motivatie, CV en optioneel een portfolio, en stel jezelf zo duidelijk en origineel mogelijk voor aan de hand van een Instagram post. Ga je voor een story, een post, een video …? Dat kies je zelf, jij bent de pro ;-)