Het is niet aan de coronahelden om de coronacrisis te betalen. Teken de petitie voor een coronataks op multimiljonairs.

De coronacrisis kost handenvol geld. De regering wil die miljardenfactuur doorschuiven naar de werkende klasse. Dat is onaanvaardbaar.

Elke avond applaudisseren wij voor het zorgpersoneel en de ontelbare helden die elke dag opnieuw het land doen draaien. En straks zouden die coronahelden de coronacrisis moeten betalen? Wij zeggen: neen!

Er is een alternatief: een uitzonderlijke coronataks op multimiljonairs. Een solidariteitsbijdrage van 5 procent op de grootste fortuinen boven 3 miljoen euro brengt 15 miljard euro op. Dat is een kwestie van politieke moed.

Zorg dat de werkende klasse de coronacrisis niet betaalt: activeer het slapend kapitaal van de rijkste multimiljonairs.

Peter Mertens
Voorzitter PVDA

76.400 ondertekenaars, op naar 100.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

We hebben jouw steun nodig