Enkele honderden tot duizenden euro's belastingopleg: dat is de onaangename verrassing waarmee veel werknemers die vorig jaar tijdelijk werkloos waren door de coronacrisis nu mee geconfronteerd worden. Een dubbele bestraffing voor de werknemers die in deze moeilijke tijden al een deel van hun inkomen zijn kwijtgeraakt.

En dat allemaal als gevolg van een verkeerde beslissing van de regering. Maar al die ministers die 10.000 euro per maand verdienen en niks van hun inkomen verloren hebben tijdens de crisis, voelen de impact van hun foute beslissingen natuurlijk niet in hun portemonnee.

Daarom is het cruciaal dat de Vivaldipartijen hun beslissing herzien. Het volstaat al om de coronawerkloosheidsuitkering afzonderlijk van andere inkomsten en tegen het verlaagde tarief van de voorheffing te belasten. Dat is nu al het geval voor het overbruggingsrecht van zelfstandigen. Op die manier hoeft niemand een belastingsupplement voor coronawerkloosheid te betalen. De PVDA heeft daarvoor een wetsvoorstel ingediend.*

Teken hier om onze oplossing te steunen.

Ben jij tijdelijk werkloos geweest door corona en ben jij ook geschrokken van je belastingbrief? Kom dan bij de Facebookgroep GEEN belastingopleg na coronawerkloosheid! of vertel ons rechtstreeks je verhaal via Messenger of e-mail.

*Lees hier het wetvoorstel

.

4.937 ondertekenaars, op naar 5.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Volg de PVDA op de voet