Klopt je hart links? Wil je mee de strijd aangaan tegen ongelijkheid en uitbuiting? Wil je mee werken aan een solidaire maatschappij? Dat kan bij de PVDA, de rebellen met een groot hart. We zijn op zoek naar een creatieve communicatiemedewerker voor één of meerdere van onze parlementsleden.

Ben je gek op actualiteit en politiek? Ben je sterk in het vertalen van een boodschap naar creatieve, laagdrempelige en persoonlijke social media content? Kan je bij mensen een gevoelige snaar raken? Dan ben jij misschien wel wie we zoeken.

Wat doe je als creatief communicatiemedewerker?

• Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse inhoud op de socialmediakanalen (Instagram, Facebook en Twitter) van één of meerdere van onze federale parlementsleden.
  • Je volgt het parlementslid op de voet en zoekt naar creatieve invalshoeken voor communicatie.
  • Je overlegt elke ochtend met de politieke verantwoordelijke welke content die dag gebracht wordt. Je stemt dit ook af met het communicatiedepartement.
  • Je anticipeert op geplande events en regelt waar nodig fotografen of schakelt het communicatiedepartement in.
  • Je werkt visuals, stories, eenvoudige video’s uit, waar nodig krijg je steun van de experten van het communicatiedepartement.
  • Je schrijft creatieve, korte, laagdrempelige posts.

Wat verwachten we van jou?

• Je hebt een scherpe pen en schrijft vlot, overtuigend en foutloos Nederlands.
  • Instagram, Facebook, TikTok en Twitter hebben voor jou geen geheimen.
  • Je loopt over van creativiteit: je hebt meer ideeën dan tijd.
  • Je bent sterk in het creatief omzetten van een boodschap in socialmedia-content
  • Je bent vertrouwd met de basis van photoshop of indesign of je bent bereid dat te leren.
  • Je bent een teamspeler en kan zelfstandig werken.
  • Je bent planmatig, stressbestendig en flexibel.
  • Je hart klopt links. je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent gepassioneerd door politiek.

Pluspunten

• Je hebt een opleiding fotografie gevolgd en bent een uitstekend fotograaf.
  • Je hebt montageskills

Wat mag je van ons verwachten?

We bieden je een uitdagende job in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie. Je komt terecht in een enthousiast team dat werkt vanuit het Federaal Parlement en vanuit Antwerpen. Wij zien diversiteit als een verrijking en willen graag een spiegelbeeld zijn van onze diverse samenleving.

Goesting om erin te vliegen? Stuur een mailtje naar [email protected] met je motivatie, cv en portfolio, en stel jezelf zo duidelijk en origineel mogelijk voor aan de hand van een Instagram post. Ga je voor een story, een post, een video …? Dat kies je zelf, jij bent de pro ;-)

Volg de PVDA op de voet