Creatieve medewerker PVDA

PVDA zoekt een creatieve parlementaire medewerker voor het Europees parlement. Als medewerker voor sociale media en community management, kom je terecht in het team van Europees parlementslid Marc Botenga. PVDA wil een heel ander Europa. Een Europa van samenwerking en solidariteit, niet van concurrentie en marktdogma’s. Een Europa van democratie, geen Unie van multinationale lobby's. In commissies zoals Industrie brengt Marc de stem van de werkende mensen binnen. In de commissie Buitenlandse Zaken, en de parlementsdelegaties strijdt hij voor internationale solidariteit. Wil jij mee strijden in het parlement voor een solidair Europa?

1. Wat verwachten we van jou?

• Je ontwikkelt aangepaste, creatieve en diverse sociale media inhoud voor de verschillende platformen.
• Je verzint originele content, schrijft tekst en werkt met video.
• Je beheert mee sociale media profielen voor onze Europese parlementsfractie.
• Je werkt nauw samen met het parlementslid en ons team om kort op de bal te reageren op de actualiteit.
• Je zoekt actief naar nieuwe manieren om de strijd op Europees vlak beter op sociale media brengen, en werkt actief aan het verbreden van onze community. Je denkt mee na over mogelijke campagne concepten.
• Je werkt mee aan bredere acties en projecten (aanwezigheid op debatavonden, onderhouden contacten middenveld).
• Je hebt zin om Europese politiek en strijd naar een breed en divers publiek te vertalen, en ideeën over hoe dat beter kan.
• Je bent aanwezig op teamoverleg, volgt tussenkomsten in de commissies en plenaire zittingen.
• Je bent bereid te werken in Brussel (Europees Parlement) en minstens één keer per maand naar Straatsburg te gaan (4 dagen).

2. Vaardigheden

• Je bent een digital native met voeling voor communicatie. Je bent een social media addict: Instagram, TikTok, YouTube, enzovoort hebben geen geheimen voor jou.
• Je kan onze visie en ideeën op een leuke en originele manier vertalen naar social media.
• Je kan als geen ander een boodschap in een sterk beeld vertalen. Je maakt zelf stories, Tiktok filmpjes, Twitch-streams…
• Je loopt over van creativiteit: je hebt meer ideeën dan tijd. Je bent een pro in het bedenken van sprekende social media inhoud.
• Je kan je goed inleven in situaties en onze doelgroepen.
• Je bent geïnteresseerd in Europese thema’s, actualiteit en volgt het nieuws dagelijks.
• Je ziet je werk als een engagement om politiek én communicatief gedegen werk af te leveren.
• Je bent een teamspeler, maar kan ook zelfstandig werken.
• Je hebt een zeer goede kennis van het Nederlands of het Frans, en het Engels.
• Je hart klopt links. Je volgt de actualiteit op de voet en je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent een social media freak en gepassioneerd door politiek.

Pluspunt:
◦ Je hebt een opleiding als grafisch vormgever en/of motion designer.
◦ Je hebt ervaring met Adobe Photoshop, Indesign, Premiere of After Effects.

Geïnteresseerd?

Kan je niet alle punten afvinken? Geen paniek! Een hoofd vol creatieve ideeën en motivatie zijn belangrijker dan een technische checklist. Jouw grootste troef is creativiteit, zowel in tekst als beeldconcept. Je bent misschien helemaal geen held met woorden, maar je kan wel als geen ander een boodschap in een sterk beeld omzetten: visuals, stories, video, animaties … noem maar op.

Goesting om erin te vliegen? Stuur een mailtje naar [email protected] voor 31 oktober 2022 met vermelding “Communicatie Europa”, je motivatie, CV en portfolio, en stel jezelf zo duidelijk en origineel mogelijk voor aan de hand van een Instagram story of TikTok filmpje. Ga je voor de nieuwste trend op TikTok, een interactieve story, een Reel, …? Dat kies je zelf, jij bent de pro ;-)