De loonwet van 1996 blokkeert een echte loonsverhoging. Dit en volgend jaar samen mogen onze lonen maximaal 0,4% stijgen. Dat zijn amper twee koffies per maand. We moeten dringend uit het keurslijf van deze wet breken. Het een klein beetje oprekken is gewoon kruimels bij de kruimels doen. We willen de vrijheid om echte loonsverhoging te bekomen.

Bovendien staat er op het geld dat aandeelhouders verdienen, geen maximum. Colruyt bijvoorbeeld keert dit jaar 183 miljoen euro uit aan zijn aandeelhouders. De werknemers van het bedrijf staan de hele crisis al in de frontlinie, nu zouden ze niet mogen onderhandelen over een ernstige loonsverhoging?

Teken de petitie! De wet moet aangepast worden, zodat echte loonsverhoging mogelijk wordt, zonder plafond.

Raoul_Medaillon_2019.png

Raoul Hedebouw,
Volksvertegenwoordiger en woordvoerder PVDA

21.204 ondertekenaars, op naar 25.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Volg de PVDA op de voet