In onze strijd voor een rechtvaardige samenleving zijn wij, het communicatieteam van de PVDA, op zoek naar een grafisch vormgever (m/v/x) met een serieuze rebelse, creatieve kant.

Iemand met het hart op de juiste (linkse) plaats, die buiten de lijntjes durft kleuren en die grafisch talent wil inzetten om van de wereld een menswaardige plek te maken.

De uitdaging?

• visuals ontwerpen die knallen voor op onze sociale media: van designs voor eenvoudige posts, tot stories, Reels, TikTok filmpjes,YouTube videos,...
  • mee brainstormen over hoe we campagnes kunnen ontwikkelen die iedereen aanspreken;
  • Je werkt samen met onze Social Media Creative en kan na een brainstorm (waar geen enkel idee te zot is!) de beste concepten omzetten in visuele voorstellen.
  • Ook met het videoteam werk je nauw samen. Hun film- en montageskills + jouw grafisch talent = een gouden combinatie!
  • Hier en daar werk je ook mee aan designs voor affiches, flyers, merchanising,...

Wie ben jij?

• Net van de schoolbanken of al een paar jaren op de teller? Hoe dan ook, jij weet dat vormgeving (vooral in combinatie met beelden) jouw passie is.
  • Jouw designs en beelden zijn mooi en professioneel, maar ze zijn ook meer dan dat. Ze beroeren mensen, vertellen een verhaal en zijn vernieuwend. Visuele storytelling is jouw middle name.
  • Je bent een digital native: Instagram, YouTube en Facebook (TikTok is een plus) hebben geen geheimen meer voor jou.
  • Je hebt onze visuele huisstijl binnen de kortste keren in de vingers én je bent er mee de bewaker van.
  • Jij weet dé foto te kiezen, die foto die een snaar zal raken.
  • Je hebt een goede professionele kennis van Adobe Creative Cloud (minstens Photoshop, Indesign of vergelijkbaar).
  • Je bent stressbestendig en flexibel.
  • Je bent een teamspeler.
  • Je bent Nederlanstalig en hebt minstens een passieve kennis van Frans.
  • Je hart klopt links. Je bent op de hoogte van politiek en actualiteit én kan je je vinden in de waarden van de PVDA.

Pluspunten:

• Je hebt ervaring met motion design.
  • Je bent straf met beeldbewerking.

Wat mag je van ons verwachten?

• Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in het dynamische enthousiaste communicatieteam op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie. Een organisatie die een spiegelbeeld wilt zijn van onze diverse samenleving. Diversiteit bij onze medewerkers op vlak van geslacht, leeftijd, culturele achtergrond, seksuele geaardheid of fysieke uitdagingen zien wij als een verrijking.
  • Een loon op basis van eigen huisbarema’s, vergelijkbaar met de lonen van de socio-culturele sector. Bij de bepaling van het loon houden we rekening met jouw ervaring.
  • Extralegale voordelen waaronder terugbetaling woon-werkverkeer, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, eindejaarspremie en mogelijkheid tot telewerk.

Zin om er in te vliegen? Stuur voor 30 september 2022 een mailtje naar [email protected] met je motivatiebrief, CV én portfolio.