Inlichtingen of hulp vragen, weten wat het goedkoopste tarief is, een vertragingsattest krijgen ... Er zijn 1000 redenen waarom we in een station naar het loket moeten kunnen gaan. Met het plan om 44 loketten te sluiten en de openingsuren van 37 andere loketten in het hele land in te perken, brengt de directie van de NMBS de kwaliteit van de dienstverlening in het gedrang.

Loketten zijn belangrijk om reizigers te informeren of om oudere gebruikers en mensen die niet geboren zijn met een smartphone in de hand, te helpen. De loketbedienden dragen ook bij aan de veiligheid. Digitalisering is een goede zaak maar mag niet worden gebruikt om banen en de sociale rol van de loketten te schrappen.

Het belangrijkste doel van een openbare dienst is niet financieel rendabel zijn, wel een goede dienstverlening bieden aan de samenleving. In plaats van loketten te sluiten, zou minister Gilkinet (Ecolo) ze beter omvormen tot informatiepunten over alle zachte mobiliteit (treinen, bussen, deelauto's en -fietsen, ...)

Teken de petitie en deel je ervaring

8.112 ondertekenaars, op naar 10.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.


3617 reacties

  • Emma Nuyts
    ondertekend 2021-10-03 21:52:39 +0200
  • Natacha Taskov
    ondertekend 2021-09-29 16:49:10 +0200
  • Kira Van Den Vonder
    ondertekend 2021-09-29 10:06:00 +0200
  • Sabine Scorcioni
    ondertekend 2021-09-29 09:05:21 +0200
    Ikzelf niet maar héél veel anderen wel ..
  • Anita Mispelters
    ondertekend 2021-09-29 07:51:59 +0200
    Natuurlijk maak ik en vele anderen daar gebruik van wat en waar moeten ouderen en gehandicapten naar toe .

    De gewone mens is er weer de dupe van .

    Dank je wel regering
  • Zoerab Tchahkiev
    ondertekend 2021-09-28 22:25:14 +0200
  • Christiane Kverh
    ondertekend 2021-09-28 20:21:25 +0200
    Ik maak gebruik van het loket en wil dat het open blijft voor oudere mensen is het moeilijk om een ticket op een andere manier te kopen
  • Filip De Vos
    ondertekend 2021-09-28 18:32:07 +0200
  • Gavin Butstraen
    ondertekend 2021-09-28 17:34:10 +0200
  • Ingrid Knockaert
    ondertekend 2021-09-28 16:26:30 +0200
  • Henk Beyls
    ondertekend 2021-09-28 08:04:24 +0200
  • annette verleye
    ondertekend 2021-09-27 07:51:01 +0200
    loketten moeten openblijven,je kunt lastminute hulp nodig hebben en dan is een loket wel handig,klantvriendelijk!
  • Rosette De Rocker
    ondertekend 2021-09-26 23:20:19 +0200
  • leen van der schueren
    ondertekend 2021-09-26 18:13:04 +0200
    ja ik gebruik het loket: aan de bediende kan je iets meer vragen dan aan die stomme paal.
  • Björn Piscaer
    ondertekend 2021-09-26 10:51:00 +0200
    Ikzelf niet, maar oudere mensen zoals mijn grootmoeder hebben dat wel nodig. Of ik moet overal mee naartoe om haar tickets te halen, en aangezien onze regering van oordeel is dat onze generatie zal moeten werken tot ze er dood bij neervallen, is dat dus geen optie.
  • Maureen Giraldo
    ondertekend 2021-09-26 07:13:19 +0200
    Ik vindt dat de loketten open moeten blijven ,je moet kunnen info vragen aan een bediende,werknemer,tis ook veel leuker door een medemens te woord gestaan te worden inplaats van daar voor een machine te staan,bovendien beter voor de werknemer hij blijft zijn job behouden!
  • Aiden V D
    ondertekend 2021-09-25 14:40:46 +0200
    ja , makkelijker voor mijn abbonement te verlengen
  • Marc Louwet
    ondertekend 2021-09-25 10:20:59 +0200
    Altijd
  • Louisa Engels
    ondertekend 2021-09-25 09:36:39 +0200
  • Claudine Verbeke
    ondertekend 2021-09-24 18:32:52 +0200
    Deze week nog informatie moeten vragen voor een fout gelopen aankoop via internet
  • Mij Catry
    ondertekend 2021-09-24 08:03:38 +0200
    Natuurlijk maken we gebruik van het loket. Als je iets wil vragen gaan de sporen geen antwoord geven. Of worden we beschouwd ALLES te weten. En als je het niet allemaal weet….jammer…. Waar komt dienstverlening nog aan bod eigenlijk. Is er echt maar 1 iets dat telt JULLIE PORTEMONEE. Het wordt tijd dat jullie eens in de schoenen van het gewone volk gaan staan en DAN PAS leiding geven want daar mankeert het toch wel aan. Hoe ga je de groeiende armoe verbloemen trouwens…….
  • Kim Taffeiren
    ondertekend 2021-09-23 07:09:12 +0200
    Vooral voor senioren die niet mee zijn met de digitalisering, moeten zoveel mogelijk loketten openblijven.
  • Luc Van Kerckhoven
    ondertekend 2021-09-23 04:14:25 +0200
  • An Vanhove
    ondertekend 2021-09-23 02:15:03 +0200
  • Bart Van Kerkvoorde
    ondertekend 2021-09-22 22:07:05 +0200
    Ontneem ons niet het sociaal contact !
  • Francis Mullie
    ondertekend 2021-09-22 20:58:48 +0200
  • Inge Vantomme
    ondertekend 2021-09-22 17:43:17 +0200
  • Jeannine Luyten
    ondertekend 2021-09-22 13:36:11 +0200
  • Gino Cleymans
    ondertekend 2021-09-22 11:47:17 +0200
  • Ann Delvaux
    ondertekend 2021-09-22 09:15:40 +0200
    Neen, solidair met anderen die het loket wel gebruiken.