Inlichtingen of hulp vragen, weten wat het goedkoopste tarief is, een vertragingsattest krijgen ... Er zijn 1000 redenen waarom we in een station naar het loket moeten kunnen gaan. Met het plan om 44 loketten te sluiten en de openingsuren van 37 andere loketten in het hele land in te perken, brengt de directie van de NMBS de kwaliteit van de dienstverlening in het gedrang.

Loketten zijn belangrijk om reizigers te informeren of om oudere gebruikers en mensen die niet geboren zijn met een smartphone in de hand, te helpen. De loketbedienden dragen ook bij aan de veiligheid. Digitalisering is een goede zaak maar mag niet worden gebruikt om banen en de sociale rol van de loketten te schrappen.

Het belangrijkste doel van een openbare dienst is niet financieel rendabel zijn, wel een goede dienstverlening bieden aan de samenleving. In plaats van loketten te sluiten, zou minister Gilkinet (Ecolo) ze beter omvormen tot informatiepunten over alle zachte mobiliteit (treinen, bussen, deelauto's en -fietsen, ...)

Teken de petitie en deel je ervaring

6.797 ondertekenaars, op naar 10.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

2690 reacties

  • Remy Herremans
    ondertekend 2021-04-13 09:48:40 +0200
    Wij maken gebruik van het loket iedereen heeft geen pc of kan er mee werken ook in de stations bij de automaat kan iedereen ’iet mee werken hopelijk wordt er met deze mensen rekening gehouden maar dat zal niet gebeuren erg vind ik dit ! ! ! !
  • Karina Hartemberg
    ondertekend 2021-04-13 09:41:50 +0200
    ik woont ver van een station en ook bijna geen busdienst er naar toe. Uren onderweg.
  • Lut Hanot
    ondertekend 2021-04-13 07:59:03 +0200
    Ik maak regelmatig gebruik van de loketten.

    Een automaat kan je geen antwoord geven op je vragen en de appgeeft ook niet altijd de beste reis door
  • Mario Stuyck
    ondertekend 2021-04-13 06:47:57 +0200
  • Martine Van der Avoort
    ondertekend 2021-04-13 06:34:10 +0200
  • Ronny Custers
    ondertekend 2021-04-13 04:52:54 +0200
  • Lucrese Van ooteghem
    ondertekend 2021-04-12 19:42:40 +0200
  • edwin praet
    ondertekend 2021-04-12 19:32:38 +0200
    Ik vind dit nog altijd de makkelijkste en duidelijkste manier via het loket
  • Leopold Peeters
    ondertekend via 2021-04-12 13:52:23 +0200
  • Yvan Van den Bogaert
    ondertekend 2021-04-12 11:41:46 +0200
  • Yvan Van Assel
    ondertekend 2021-04-12 09:18:16 +0200
  • anja Vanden Bogaerde
    ondertekend 2021-04-12 08:53:30 +0200
  • Hilde Vanderstappen
    ondertekend 2021-04-12 08:19:29 +0200
  • Silvia De Caboter
    ondertekend 2021-04-12 08:06:47 +0200
  • Paul Lambrechts
    ondertekend 2021-04-12 08:02:00 +0200
  • Anny onyn
    ondertekend 2021-04-12 06:38:25 +0200
    ja ik maak gebruik van het loket…heb onlangs hulp gekregen aan loket want het lukte mijn niet een tiket te nemen aan de self desk…was blij dat hij mij geholpen heeft….
  • Louis Peeters
    ondertekend 2021-04-12 05:07:06 +0200
  • Natalie Van Leekwijck
    ondertekend 2021-04-12 01:31:14 +0200
  • Karel Meganck
    ondertekend 2021-04-11 21:49:11 +0200
  • Mia Gypen
    ondertekend 2021-04-11 20:31:30 +0200
    Loketten moeten overal blijven ook in officiële gebouwen en banken. Een noodzaak voor ouderen, voor mensen die zich geen ICT kunnen veroorloven of ermee kunnen werken, voor gehandicapten én voor een humaan beleid. Contact met mensen is héél belangrijk. Openbare instanties houden niet van loketten en verschuilen zich op het internet waar je ze amper kan bereiken zn bij problemen met internet laten ze de klanten gewoon in de kou staan. Hen een simpele informatie vragen is onmogelijk. Dit is gebrek aan respect en service voor de klanten.
  • Hugo De Raet
    ondertekend 2021-04-11 19:39:13 +0200
    Maak geen gebruik van het loket.

    Wil wel dat loketten open blijven voor de reizigers.
  • Trees Santens
    ondertekend 2021-04-11 19:22:41 +0200
  • Lize Maekelberg
    ondertekend 2021-04-11 17:34:39 +0200
  • Tine Melens
    ondertekend 2021-04-11 12:42:49 +0200
    Zonder loket is een station ook nutteloos als je online geen ticket kan kopen! Hou het openbaar vervoer toegankelijk aub!
  • Hil D'haese
    ondertekend 2021-04-11 12:27:56 +0200
  • Johan Van Hulle
    ondertekend 2021-04-11 11:57:20 +0200
  • Renee Caudron
    ondertekend 2021-04-11 11:24:34 +0200
  • Kathleen Quirynen
    ondertekend 2021-04-11 09:20:33 +0200
    Ja zeker en ook heel velen die hulp nodig hebben!!!!!!!
  • Ann Bots
    ondertekend 2021-04-11 09:02:14 +0200
    De aanwezigheid van nmbspersoneel in de stations blijft uitermate belangrijk.
  • Chantal Maria Martha Claeys
    ondertekend 2021-04-11 05:58:21 +0200
    Mijn zoon vergeet soms zijn kaart thuis. Iedere keer moeten we naar het loket om te regulariseren. Hoe moet dit dan? Soms antwoordt niemand de e-mail bij nmbs. Dan gaan we ook naar het loket om het te regelen.

Volg de PVDA op de voet