PVDA zoekt een hulpboekhouder

Zet je jouw tanden graag vast in cijfers? Heb je een neus voor correcte administratie? Klopt je hart links?

Is het antwoord 3x ja? Lees dan zeker verder. De PVDA is op zoek naar jou.

Wij willen een hulpboekhouder aanwerven om ons financieel secretariaat op de nationale zetel in Brussel te versterken. Samen met een dynamisch team zorg jij dat onze betalingen en rekeningen kloppen en onze beslissingen gebeuren op basis van juiste en transparante cijfers. Verder geef je onze verschillende afdelingen inzicht in hun budget en uitgaven en zorg je er mee voor dat we de realiteit achter de cijfers kennen.

Jouw takenpakket?

• Je beheert de accounts payables: je valideert facturen van leveranciers, verifieert ze en contacteert hen voor administratieve vragen en verduidelijkingen.
  • Je doet de maandelijkse loonboekingen en zorgt voor een correcte match tussen de cijfers in de boekhouding en die van het sociaal secretariaat.
  • Je helpt bij de maand-, kwartaal- en jaarafsluitingen: kwaliteitscontrole op de boekingen, wachtrekeningen toewijzen, leveranciers- en klantenrekeningen matchen en balansrekeningen verifiëren.
  • Je werkt nauw samen met de hoofdboekhouder en de financieel manager.

Jouw profiel?

• Je hebt minstens een graduaatsdiploma boekhouding of accounting administration, volgde een opleiding boekhoudkundig assistent of hebt gelijkaardige competenties door voldoende relevante ervaring.
  • Je bent nauwgezet en hebt oog voor detail.
  • Je kent de courante boekhoudsoftware. Ervaring met Winbooks is een pluspunt.
  • Je kan vlot werken met spreadsheets, tabellen en formules.
  • Je kan vloeiend Nederlands of Frans en hebt een voldoende passieve kennis van de andere landstaal.
  • Je kan zelfstandig taken uitvoeren van A tot Z maar je werkt ook graag samen in een hecht teamverband.
  • Je hart klopt links en je kan je vinden in de visie van de PVDA.

Wat hebben we je te bieden?

• Een uitdagende job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie. Een organisatie waarin je je voluit kan ontplooien en doorgroeien. Een organisatie die een spiegelbeeld wilt zijn van onze diverse samenleving. Diversiteit bij onze medewerkers op vlak van geslacht, leeftijd, culturele achtergrond, seksuele geaardheid of fysieke uitdagingen zien wij als een verrijking.
  • Een voltijds contract van onbepaalde duur. Deeltijds is bespreekbaar.
  • Een loon op basis van eigen huisbarema's, vergelijkbaar met de lonen van de socio-culturele sector. Bij de bepaling van het loon houden we rekening met jouw ervaring.
  • Mogelijkheid om opleidingen te volgen.
  • Extralegale voordelen waaronder extra verlofdagen, terugbetaling woon-werkverkeer, eindejaarspremie, mogelijkheid tot telewerk, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering.

Geïnteresseerd?

Spreekt deze functie je aan? Stuur je CV en motivatiebrief voor 31 januari 2023 naar [email protected]. Geselecteerde kandidaten zullen uitgenodigd worden voor een test en een gesprek.

Heb je nog vragen? Stuur een mailtje naar [email protected].