Maggie De Block wil 17 materniteiten in België sluiten

Oostende, Knokke, Tielt, Menen, Torhout, Deinze, Auvelais, Lobbes, Heusy, Huy, Eupen, Soignies, Mons, Ronse, Verviers, Montigny-le-Tilleul en Oudenaarde.

Waarom wil ze de materniteiten daar sluiten? Omdat ze zogezegd te veel kosten.

Deze beslissing is onaanvaardbaar.

De materniteiten leveren kwaliteitsvol werk op mensenmaat, dicht bij huis. Onze kinderen worden er geboren.

Niet de besparingslogica maar de toegang tot kwaliteitsvolle en menselijke zorg moet een prioriteit zijn.

Laten we onze materniteiten verdedigen!

1.548 ondertekenaars, op naar 2.500!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

We hebben jouw steun nodig