“We leven in bijzondere tijden.” Terugkijkend op het voorbije jaar, is dat het minste wat we kunnen zeggen. Maar we blikken ook graag vooruit. En waar kan dat deze tijd beter dan op onze nieuwjaarsrecepties?

2018 was het jaar waarin de PVDA haar aantal lokale mandatarissen meer dan verdriedubbelde. Liefst 169 verkozenen legden ondertussen de eed af in gemeente- en provincieraden over heel het land. Authentiek links krijgt zo een stevige verankering in heel wat centrumsteden en gemeenten. Daar heffen we graag het glas op.

Het voorbije jaar toonde de “regering van de schande” zich opnieuw vastberaden om onverminderd door te zetten op haar koers van sociale afbraak enerzijds en privileges voor het establishment anderzijds. Maar ze kreeg ook te maken met een niet aflatende sociale strijd die heel wat opmerkelijke successen noteerde. Op de strijdvaardigheid en het succes willen we graag klinken.

Er ligt een belangrijk en uitdagend 2019 voor ons. Een jaar dat van start gaat met een nieuwe verkiezingsstrijd. We willen ook in het parlement verder doorbreken en onze fractie versterken met onder meer Peter Mertens. We drinken alvast op een nieuwe overwinning.

Aan het eind van het voorbije jaar trakteerde de politieke elite ons nog op een beschamend circus. Dat spel spelen we niet mee. Wij zullen campagne voeren rond thema’s die er écht toe doen: betere lonen, goede werkomstandigheden, pensioenen, gratis openbaar vervoer, consequente klimaatmaatregelen … Dat zijn de thema’s waar mensen van wakker liggen, zoals het sociale verzet van onder meer de gele hesjes aantoont.

De PVDA nodigt je graag uit op een van haar recepties om samen dit spannende nieuwe jaar en een nieuwe verkiezingscampagne in te zetten.

Puurs (Klein-Brabant) | Donderdag 24 januari om 20 uur | Fortcafé 'De Batterie', Fortbaan 2, 2870 Puurs | Met Peter Mertens | Meer info op Facebook

We nodigen je graag uit om samen met de PVDA het nieuwe jaar feestelijk in te zetten.
Met een hapje en een drankje toosten we op het succes van de afgelopen gemeenteraads- en provincieraadsverkiezingen. We heffen ook het glas op een nieuw succes op 26 mei 2019.
Ontmoet onze nationale voorzitter Peter Mertens
Luister naar onze nieuwjaarsboodschap

Nodig gerust familie, vrienden en kennissen uit om mee te komen. Laat ons weten met hoeveel personen je komt. Dit om het nodige te kunnen voorzien. Inschrijven kan per mail op wim.goiris1973@gmail.com of stefspiessens@outlook.com of sms op 0473/22.07.50 of 0473/82.60.63
WANNEER
24 januari 2019 om 20u00 - 23u00
WAAR
Fortcafé 'De Batterie'
Fortbaan 2
Puurs 2870
Google map en route

Kom je?

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Paul Lever
    publiceerde deze pagina in Agenda 2018-12-20 13:53:07 +0100

We hebben jouw steun nodig