“We leven in bijzondere tijden.” Terugkijkend op het voorbije jaar, is dat het minste wat we kunnen zeggen. Maar we blikken ook graag vooruit. En waar kan dat deze tijd beter dan op onze nieuwjaarsrecepties?

2018 was het jaar waarin de PVDA haar aantal lokale mandatarissen meer dan verdriedubbelde. Liefst 169 verkozenen legden ondertussen de eed af in gemeente- en provincieraden over heel het land. Authentiek links krijgt zo een stevige verankering in heel wat centrumsteden en gemeenten. Daar heffen we graag het glas op.

Het voorbije jaar toonde de “regering van de schande” zich opnieuw vastberaden om onverminderd door te zetten op haar koers van sociale afbraak enerzijds en privileges voor het establishment anderzijds. Maar ze kreeg ook te maken met een niet aflatende sociale strijd die heel wat opmerkelijke successen noteerde. Op de strijdvaardigheid en het succes willen we graag klinken.

Er ligt een belangrijk en uitdagend 2019 voor ons. Een jaar dat van start gaat met een nieuwe verkiezingsstrijd. We willen ook in het parlement verder doorbreken en onze fractie versterken met onder meer Peter Mertens. We drinken alvast op een nieuwe overwinning.

Aan het eind van het voorbije jaar trakteerde de politieke elite ons nog op een beschamend circus. Dat spel spelen we niet mee. Wij zullen campagne voeren rond thema’s die er écht toe doen: betere lonen, goede werkomstandigheden, pensioenen, gratis openbaar vervoer, consequente klimaatmaatregelen … Dat zijn de thema’s waar mensen van wakker liggen, zoals het sociale verzet van onder meer de gele hesjes aantoont.

De PVDA nodigt je graag uit op een van haar recepties om samen dit spannende nieuwe jaar en een nieuwe verkiezingscampagne in te zetten.

Sint Niklaas (Waasland) | Zaterdag 19 januari om 20 uur | Forum Da Vinci, Parklaan 89, 9100 Sint Niklaas | Met Tom De Meester | Meer info op Facebook

We wensen jou en al wie je dierbaar is een gelukkig, gezond en solidair 2019.
Om het nieuwe jaar feestelijk in te zetten nodigen we je van harte uit op onze nieuwjaarsreceptie.
We hebben iets te vieren! Voor het eerst breken we in Sint-Niklaas door. We heffen samen het glas op een fenomenaal jaar, en geven het startschot voor de verkiezingscampagne van 2019.

Onze gasten:

• Tom De Meester, voorzitter PVDA Oost Vlaanderen
  • Jef Maes, PVDA gemeenteraadslid in Sint-Niklaas
  • Muziek met Doylu (Pathé Thiam en Koen De Gendt).

Traditiegetrouw reiken we “HARTEKLOP”- prijs uit. Stemmen daarvoor kan op https://sint-niklaas.pvda.be/wie_wint_de_harteklop_2018

We trakteren jullie graag op een natje en een droogje. Laat even weten met hoeveel personen je komt.
Inschrijven kan via e-mail: sint-niklaas@pvda.be of via sms: 0485 96 57 59

Tot op 19 januari!
Namens PVDA Waasland: Jef Maes (Sint-Niklaas), Bruno Poppe (Beveren) en Lydia Bruggeman (Temse).

WANNEER
19 januari 2019 om 20u00 - 23u00
WAAR
Forum Da Vinci
Parklaan 89
Sint Niklaas 9100
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.

We hebben jouw steun nodig