“We leven in bijzondere tijden.” Terugkijkend op het voorbije jaar, is dat het minste wat we kunnen zeggen. Maar we blikken ook graag vooruit. En waar kan dat deze tijd beter dan op onze nieuwjaarsrecepties?

2018 was het jaar waarin de PVDA haar aantal lokale mandatarissen meer dan verdriedubbelde. Liefst 169 verkozenen legden ondertussen de eed af in gemeente- en provincieraden over heel het land. Authentiek links krijgt zo een stevige verankering in heel wat centrumsteden en gemeenten. Daar heffen we graag het glas op.

Het voorbije jaar toonde de “regering van de schande” zich opnieuw vastberaden om onverminderd door te zetten op haar koers van sociale afbraak enerzijds en privileges voor het establishment anderzijds. Maar ze kreeg ook te maken met een niet aflatende sociale strijd die heel wat opmerkelijke successen noteerde. Op de strijdvaardigheid en het succes willen we graag klinken.

Er ligt een belangrijk en uitdagend 2019 voor ons. Een jaar dat van start gaat met een nieuwe verkiezingsstrijd. We willen ook in het parlement verder doorbreken en onze fractie versterken met onder meer Peter Mertens. We drinken alvast op een nieuwe overwinning.

Aan het eind van het voorbije jaar trakteerde de politieke elite ons nog op een beschamend circus. Dat spel spelen we niet mee. Wij zullen campagne voeren rond thema’s die er écht toe doen: betere lonen, goede werkomstandigheden, pensioenen, gratis openbaar vervoer, consequente klimaatmaatregelen … Dat zijn de thema’s waar mensen van wakker liggen, zoals het sociale verzet van onder meer de gele hesjes aantoont.

De PVDA nodigt je graag uit op een van haar recepties om samen dit spannende nieuwe jaar en een nieuwe verkiezingscampagne in te zetten.

Bredene (Provincie West-Vlaanderen - noord) | Zaterdag 19 januari om 18 uur | Staf Versluyscentrum, Kapelstraat 76, 8450 Bredene | Met Raoul Hedebouw | Meer info op Facebook

Beste

In naam van PVDA West-Vlaanderen wensen we jezelf en je familie een gezond en solidair 2019.

Dit jaar worden er in West-Vlaanderen twee nieuwjaarsrecepties georganiseerd, een in het noorden en een in het zuiden van de provincie. We nodigen jou met familie en vrienden graag hiervoor uit. Op het programma staan onder andere een speech van Raoul Hedebouw en het uitreiken van de Gouden Tijl, de Noord-West-Vlaamse solidariteitsprijzen. Meer info over onze receptie en de genomineerden voor de solidariteitsprijs vind je op west-vlaanderen.pvda.be

Met solidaire groeten

PVDA West-Vlaanderen

Speech Raoul Hedebouw (federaal volksvertegenwoordiger PVDA en nationaal woordvoerder) om 18u30
Gratis inkom
Inschrijven via west-vlaanderen.pvda.be
Meer info: west-vlaanderen.pvda.be | 0477 46 91 34
Uitreiking van de Gouden Tijl, de West-Vlaamse solidariteitsprijs
WANNEER
19 januari 2019 om 18u00 - 23u59
WAAR
Staf Versluyscentrum
Kapelstraat 76
Bredene 8450
Google map en route

Kom je?

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.

We hebben jouw steun nodig