Klopt je hart links? Wil je de strijd aangaan voor een solidaire maatschappij, tegen de ongelijkheid, tegen de uitbuiting? Dat kan bij de PVDA, de rebellen met een groot hart.

Ons communicatieteam is op zoek naar een webmaster. Je zorgt dat onze digitale platformen up-to-date blijven, mee evolueren en zoekt naar creatieve oplossingen voor digitale campagnes of andere digitale noden van de organisatie. Samen met de digitale expert zorg jij ervoor dat we de digitale mogelijkheden optimaal benutten om onze communicatie en partij verder uit te bouwen.

Wat verwachten we van jou?

• Diploma hoger onderwijs (Toegepaste informatica of gelijkaardig).
  • Je hebt minstens één jaar professionele ervaring.
  • Je bent een digital native en een actief gebruiker van de belangrijkste sociale media.
  • Je bent leergierig en nieuwsgierig. Je hebt interesse in nieuwe technologieën en de laatste digitale evoluties.
  • Als techneut ben je onze garantie voor gestandaardiseerde, kwalitatieve, doordachte oplossingen. Maar je ben tegelijk ook flexibel en staat open voor de nieuwe uitdagingen die de politieke actualiteit voortdurend brengt.
  • Je moedertaal is Nederlands en je spreekt en begrijpt Frans.
  • Je kan vlot overweg met nieuwe digitale tools en platformen.
  • Je bent flexibel en kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
  • Je werkt nauwkeurig en weet je dagtaken efficiënt te organiseren.
  • Je bent kritisch en denkt actief mee.
  • Strakke deadlines zijn voor jou geen probleem.
  • Geregeld avond- of weekendwerk vormt geen probleem voor jou.
  • Je werkt in de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, deeltijds thuiswerk is mogelijk.
  • Je hart klopt links. Je volgt de actualiteit op de voet en je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent gepassioneerd door politiek.

Pluspunten

• Je hebt kennis van of ervaring met Google Analytics, Google Tag Manager en Facebook Pixel.
  • Professionele ervaring in externe bedrijven of organisaties.
  • Je schrijft Frans.
  • Kennis van het Engels.

Wat houdt de functie van webmaster bij PVDA in?

• Je bent de rechterhand van onze digitale expert, je speelt samen met hem een centrale rol in het uitbouwen van onze digitaal platformen voor de komende jaren.
  • Je realiseert praktische projecten, zelf of via lokale webmasters of vrijwilligers.
    • Realiseren en onderhouden websites.
    • Opstarten en coachen van digitale acties.
    • Opzetten petities en andere campagne-pagina’s.
    • Info up-to-date houden, banners actualiseren, …
    • UX/UI analyse en uitwerking.
    • Debugging van websites.
    • Je denkt proactief na over hoe we de website kunnen verbeteren.
  • Je ondersteunt het hele communicatieteam: opleiden teamleden in het gebruik van onze websites en digitale platformen, voorbereiden en verzenden emails & sms, bewaken privacybeleid, verzekeren van een coherente toepassing van onze huisstijl, …
  • Je denkt mee na over nieuwe digitale campagnes, in de eerste plaats technisch maar je hebt ook een mening over inhoud en presentatie.
  • Je speelt een ondersteunende rol voor onze lokale afdelingen en onze jongerenorganisaties (RedFox, Comac, Pioniers).
  • Meten is weten. Jij bouwt samen met onze digital analyst een methodiek voor continue rapportage over onze KPI’s uit, die ons voortdurend helpt om onze content te optimaliseren. SEO & SEA, A/B testing, Facebook
  • pixel, Google Tag Manager, website performance … zijn bekend terrein voor jou.
  • Je werkt oplossingen uit, standaardiseert en documenteert ze en leidt daarna anderen op.
  • Samen met de digitale expert denk je mee na over onze technologische strategie en visie, en brengt actief voorstellen aan.

Groeipad

• Je staat in voor de opleiding en regelmatige training van lokale webmasters.
  • Je werkt in die zin ook handleidingen en documentatie uit over onze sites, digitale tools, huisstijl, ...
  • Je staat mee in voor de opleiding van de lokale teams in het gebruik van hun campagnewebsite, volgt mee op dat het lokale en nationale campagneniveau perfect op elkaar inspelen.
  • Je bouwt het nationaal webteam mee uit met vrijwilligers.

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende voltijdse job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast en veelzijdig team in de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie.

Goesting om erin te vliegen? Stuur vóór 30 april een mailtje naar [email protected] met je motivatie en cv.

Volg de PVDA op de voet