Werken in de zorg vraagt veel van een mens, op fysiek vlak en op menselijk vlak. Flexibiliteit vraagt nog extra energie. En met het grote gebrek aan handen aan het bed, werken veel mensen zich kapot.

Door de pensioenhervormingen van de regering moeten we nu minstens werken tot 63 jaar. Dat is niet haalbaar. Wij willen recht op rust en vrijheid na een zware loopbaan.

Teken het voorstel voor het recht op brugpensioen vanaf 58 jaar, zonder beschikbaarheid op de arbeidsmarkt. En echt recht op rust voor wie het nodig heeft, zonder gecontacteerd te worden door de VDAB.

386 ondertekenaars, op naar 500!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar [email protected], of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

Volg de PVDA op de voet