Klopt je hart links? Wil je de strijd aan gaan voor een solidaire maatschappij tegen de ongelijkheid, tegen de uitbuiting? Dat kan bij de PVDA, de rebellen met een groot hart.

Het communicatieteam van de PVDA is op zoek naar een redacteur/copywriter.
Je denkt na over content voor de PVDA en hoe we die content op een creatieve manier kunnen vertalen naar sociale media, websites, nieuwsbrieven en Solidair magazine (online en print). Je bent een kei in complexe boodschappen omzetten naar eenvoudige, aantrekkelijke en eigentijdse taal, of het nu gaat over een bericht op sociale media, een artikel, een video ...

Wat verwachten we van jou?

• Je hebt een scherpe pen die vlot, overtuigend en foutloos schrijft. Je leeft je in in je doelpubliek.
  • Je bent mee met het digitale tijdperk en hebt gevoel voor online communicatie en media.
  • Je kan in team onze visie en ideeën op een leuke en originele manier vertalen naar sociale media, magazine, website … Je past je aan aan elk medium.
  • Je kan langere en complexe artikels boeiend en laagdrempelig brengen.
  • Je denkt mee over de creatie van multimedia-content (video’s, infographics, long reads …) en campagnes
  • Je loopt over van creativiteit: je hebt meer ideeën dan tijd.
  • Je hebt minstens een passieve kennis van Frans.
  • Je werkt zelfstandig, maar je bent ook een sociaal beest en teamspeler.
  • Je bent stressbestendig en flexibel.
  • Je hart klopt links. Je volgt de actualiteit op de voet en je kan je vinden in de waarden van de PVDA. Je bent gepassioneerd door politiek.

Pluspunten

• Je bent een een social media addict: Facebook, Twitter en Instagram hebben geen geheimen voor jou.
  • Je hebt een oog voor een goed beeld of bent fotograaf.

Wat mag je van ons verwachten?

Een uitdagende voltijdse job in een boeiende omgeving. Je komt terecht in een enthousiast en veelzijdig team op de hoofdzetel van de PVDA in Brussel, in het hart van een sociaal geëngageerde, toekomstgerichte organisatie.

Goesting om erin te vliegen? Stuur voor 15 maart een mailtje naar [email protected] met je motivatie, cv en portfolio.

Volg de PVDA op de voet