Schenk helft parlementair loon aan strijd tegen corona

De regering vraagt solidariteit van iedereen in de strijd tegen corona. Wij roepen daarom alle politici op om de helft van hun loon van april aan de strijd tegen corona te schenken. Als je 5.000 euro per maand verdient is dat een kleine moeite. De 38 volksvertegenwoordigers van de PVDA geven alvast het goede voorbeeld. Ze schenken in totaal 140.000 euro - de afdrachten van de maand april - aan het Rode Kruis, Dokters van de Wereld en Artsen Zonder Grenzen. Geen woorden, maar daden, dat is ons motto.(NB: PVDA-volksvertegenwoordigers geven sowieso het grootste deel van hun parlementaire wedde aan het sociale actiefonds van de PVDA en leven zelf aan een mediaan werknemersloon. Peter Mertens bijvoorbeeld leeft met een loon van tweeduizend euro, de rest gaat naar het sociale actiefonds. Deze maand gaat dat geld naar drie ngo's die op het terrein actief zijn in de strijd tegen corona)

zaterdag 11 april 2020

Schenk helft parlementair loon aan strijd tegen corona De regering vraagt solidariteit van iedereen in de strijd tegen corona. Wij roepen daarom alle politici op om de helft van hun loon van april aan de strijd tegen corona te schenken. Als je 5.000 euro per maand verdient is dat een kleine moeite. De 38 volksvertegenwoordigers van de PVDA geven alvast het goede voorbeeld. Ze schenken in totaal 140.000 euro - de afdrachten van de maand april - aan het Rode Kruis, Dokter van de Wereld en Artsen Zonder Grenzen. Geen woorden, maar daden, dat is ons motto. (NB: PVDA-volksvertegenwoordigers geven sowieso het grootste deel van hun parlementaire wedde aan het sociale actiefonds van de PVDA en leven zelf aan een mediaan werknemersloon. Peter Mertens bijvoorbeeld leeft met een loon van tweeduizend euro, de rest gaat naar het sociale actiefonds. Deze maand gaat dat geld naar drie ngo's die op het terrein actief zijn in de strijd tegen corona) PVDA