Zet in op duurzame renovatie en verlaag de BTW op energie

Vlaams Minister van Wonen en Armoedebestrijding rekent 50.000 sociale huurders met een ‘energiezuinige’ woning een ‘energiecorrectie’ aan. Ze baseert zich daarvoor op energienormen van 15 jaar oud. Kostprijs: tot een extra maand huur voor een derde van alle sociale huurders. Zo haalt Homans het geld bij de meest kwetsbare huurders en wordt geen enkele woning beter geïsoleerd.

Wij willen geen ‘Homansheffing’, maar duurzame renovaties van sociale woningen. Wij willen geen stijging van de huurprijzen van sociale woningen, maar een verlaging van de BTW op energie van 21 naar 6 procent.

2.200 ondertekenaars, op naar 1.000!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.