Verbied het afdanken van werknemers door winstgevende multinationals

UPS, Bekaert, Lipton, BNP Paribas, Proximus ... De lijst van bedrijven die massale afdankingen aankondigen, is lang. Nochtans allemaal bedrijven die winst maken.

Dit moet stoppen.

Vooral omdat die bedrijven ook nog aan de lopende band cadeaus krijgen van de regeringen. Zonder de minste garantie op aanwerving.

We moeten bedrijven die winst maken of dividenden uitkeren, verbieden over te gaan tot collectieve afdankingen. Wij steunen de “wet-InBev”. Met deze wet worden winstgevende bedrijven die toch afdanken, gesanctioneerd. En ze moeten alle overheidssteun, subsidies en belastingkortingen terugbetalen.

Ik steun de wet-InBev.

162 ondertekenaars, op naar 200!

Teken jij ook?

Velden met een * zijn verplicht.

Door deze petitie te ondertekenen verklaar je je akkoord dat de PVDA de door jou verstrekte gegevens bijhoudt om je naargelang je interesses op de hoogte te houden van standpunten en activiteiten van de PVDA. Je kunt die gegevens opvragen, laten verbeteren en laten verwijderen. Dat kan per e-mail naar pvda@pvda.be, of per brief naar PVDA, M. Lemonnierlaan 171, 1000 Brussel. Als je vindt dat we je persoonsgegevens op een onrechtmatige manier verwerkt hebben, kun je een klacht indienen bij de Privacycommissie. Meer over het privacybeleid van de PVDA: www.pvda.be/privacy.

We hebben jouw steun nodig