80% van de bevolking werd armer terwijl de allerrijksten steeds rijker worden

“De voorbije jaren werd 80% van de bevolking armer. De allerrijksten werden daarentegen nog rijker. Kijk maar naar de familie Colruyt, de zevende rijkste familie van België. Hun aandelen schoten de lucht in aan het begin van de coronacrisis. Waarom laten we hen niet bijdragen met een #coronataks op de grootste vermogens?” Marco Van Hees (PVDA) schiet met scherp op de regering die de sociale zekerheid wil afbouwen om de superrijken nog meer te bevoordelen.

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Anton Schiffman
    heeft gereageerd 2020-06-27 13:09:03 +0200
    Hogere lonen! En vermogenswinstbelastingen. Maar jaag vermogenden en bedrijven niet weg. Ze zijn met een pennenstreek vertrokken. De PVDA kan prima problemen signaleren, maar heeft geen oplossingen die werken. Als je begint met het optuigen van dergelijke taksen, zijn de ultra-rijken snel vertrokken. Mogelijk is het niet voldoende voor de PVDA, maar 10% van de bevolking betaalt 60% van de belastingen. Als de rijkste 2% het op een lopen zet, wordt de toestand in onze rusthuizen er niet beter op.

Ook bedrijven wegjagen gaat niet helpen. En als je hen belet om te vertrekken, wie ga je dan aantrekken?

Volg de PVDA op de voet