Organisaties

Vrouwen samenbrengen, studenten organiseren, gratis geneeskunde aanbieden, jongeren een stem geven ... Dat doen we niet alleen bij de PVDA. Ontdek hier al onze organisaties. Wie weet is er Ć©Ć©ntje bij op jouw maat.

2 min leestijd

RedFox

RedFox is de jongerenbeweging van de PVDA. Een groep jonge, geëngageerde scholieren. Samen voeren ze actie. Leren ze bij. Leren ze nieuwe vrienden kennen. Steken ze de handen uit de mouwen. Helpen ze waar nodig. Ze groeien op in een wereld die ze zelf gaan veranderen. Met hun enthousiasme, ambitie en open blik op de samenleving.

Join RedFox

Ben je ook verontwaardigd door de groeiende ongelijkheid? De klimaatopwarming? Het racisme in onze samenleving? Het seksisme en geweld op vrouwen? Door de manier waarop jongeren uit TSO en BSO als minderwaardig worden gezien? Door deze samenleving waar de winst altijd boven de mens wordt gezet?

Sluit je aan bij RedFox en zorg mee voor verandering. Want deze generatie, die wil de wereld veranderen. Maar dan wel op haar eigen manier.

Comac

Comac is de studentenbeweging van de PVDA. Comac verzet zich tegen onrecht en zet zich in voor sociale rechtvaardigheid. Wij strijden voor een heel andere maatschappij, zonder armoede en uitbuiting. Een maatschappij zonder racisme, seksisme en eender welke andere vorm van discriminatie. Voor een wereld waar elke jongere toegang heeft tot kwaliteitsvol onderwijs.

Sluit je aan bij Comac

Ben jij student en wil je meebouwen aan een radicaal sociale, duurzame en democratische wereld? Sluit je dan aan bij Comac. Wij zijn een nationale, tweetalige studentenorganisatie actief in heel het land.

Pioniers

De Pioniers is een jeugdbeweging voor kinderen en jongeren van over heel België. Van Oostende, over Molenbeek, tot Luik; bij De Pioniers spelen we samen. In groep staan we sterker om de wereld zowel van dichtbij als van veraf te ontdekken, te begrijpen en te veranderen.

Meedoen met de Pioniers

Nieuwsgierig ijveren we voor een eerlijke maatschappij waarin kinderen en jongeren zich ten volle kunnen ontplooien. De Pioniers organiseren kampen en activiteiten tijdens de schoolvakanties voor alle kinderen en jongeren van het land tussen 6 en 16 jaar. Dit doen we met een team van geƫngageerde vrijwilligers en gevormde monitoren.

Zelle

Zelle is de vrouwenbeweging van de PVDA. Bij Zelle kunnen vrouwen elkaar ontmoeten, elkaar versterken, ervaringen delen, van elkaar leren. Van gezellig samen zijn bij een picnic of brunch tot actie voeren voor onze rechten. Samen zetten we ons in voor een wereld zonder seksisme. Een wereld waar gelijkheid realiteit is.

Doe mee met Zelle

Wil jij ook meer betaalbare kinderopvang, een gelijkere verdeling van zorgtaken en serieus hogere minimumlonen? Wil je gelijkgezinde vrouwen ontmoeten in je buurt? Sluit je dan aan bij Zelle. Alle vrouwen samen dragen een enorme kracht in zich. Een kracht die de wereld kan veranderen.

Je kan gratis lid worden vanaf zestien jaar.

Geneeskunde voor het Volk

Geneeskunde voor het Volk (GVHV) is een initiatief van de PVDA met elf groepspraktijken. Meer dan 50 jaar geleden hebben een paar studenten geneeskunde een revolutionair idee: gratis geneeskunde voor iedereen. Ze voegen de daad bij het woord en openen enkele groepspraktijken in arbeiderswijken in Vlaanderen, Brussel en Wallonië.

Vandaag zijn er 11 groepspraktijken. Allemaal volwaardige multidisciplinaire medische centra gericht op preventie. Want het volstaat niet om de mensen te genezen. Geneeskunde voor het Volk heeft ook de ambitie om de mensen gezond te houden.

Recht op gezondheid

Gezondheid is geen individuele kwestie, maar een collectieve. Gezondheid begint bij goede leef-, werk- en woonomstandigheden. GVHV is meer dan een paar groepspraktijken. GVHV is ook actie voeren voor een gezonde maatschappij, waar gezond zijn een recht is.