De Grote Bevraging: armoede is dé grote prioriteit in Antwerpen

In september startte de PVDA overal in het land met de Grote Bevraging. In Antwerpen werd het de grootste bevraging die daar ooit werd uitgevoerd. Vijf maanden lang trokken honderden vrijwilligers van de linkse partij door het herfst- en winterweer de straat op om een veertigtal programmapunten voor te leggen. Het werd uiteindelijk een stadsdialoog met bijna 9000 Antwerpenaren. De resultaten van deze Grote Bevraging geven een unieke kijk op hoe de Antwerpenaar naar haar of zijn stad kijkt.

maandag 19 maart 2018

Met De Grote Bevraging legde de PVDA de Antwerpenaar een uitgebreide vragenlijst voor. De deelnemers werd gevraagd om de drie belangrijkste stedelijke thema’s aan te geven en voor tien thema’s het beste voorstel te kiezen uit vier mogelijkheden. Heel wat respondenten deden ook zelf nieuwe voorstellen. Verder moest worden aangegeven in welke mate men akkoord was met twee stellingen over het stedelijk beleid. Gemiddeld besteedden de respondenten een twaalftal minuten aan het invullen van De Grote Bevraging, goed voor 1.800 uren in totaal.