De PVDA voert op 34 plaatsen actie om de brandstofprijzen te blokkeren

De brandstofprijzen rijzen de pan uit. De PVDA voert deze zaterdag op 34 plaatsen van het land actie om de prijzen op maximum 1,4 €/l te blokkeren. "De bevolking lijdt, veel werknemers hebben geen alternatief en ondertussen maken de oliemultinationals ongeziene winsten. Dat is niet langer houdbaar", zegt Jos D'Haese, PVDA-fractievoorzitter in het Vlaams Parlement.

zaterdag 21 mei 2022

De PVDA voert op 34 plaatsen actie om de brandstofprijzen te blokkeren

"Waarop wacht de regering om op te treden? De PVDA diende al weken geleden een wetsvoorstel in om de accijnzen af te schaffen en de brandstofprijs te blokkeren op maximaal 1,40 euro/l. We zullen blijven actievoeren tot we dat verkrijgen" zegt Jos D'Haese. Deze zaterdag trekken de plaatselijke afdelingen van de PVDA in het hele land de straat op, van Kortrijk tot Verviers, via Antwerpen en Charleroi. De door de PVDA gestarte petitie heeft al meer dan 95.000 handtekeningen verzameld. "Deze petitie kent een ongezien succes. Overal in het land horen we hetzelfde: de mensen kunnen niet meer, ze willen dat de regering optreedt", zegt Jos D'Haese.

De PVDA wijst erop dat de oliemultinationals recordwinsten boeken. "Total, BP, Shell, Exxon, al deze bedrijven boeken recordwinsten. We hebben het over 40 miljard voor de eerste drie maanden van 2022 alleen al. Hoe kunnen we dit accepteren als de mensen het niet meer aankunnen? De regering moet de multinationals laten bijdragen om de prijsverlaging te betalen. Het is zeer dringend", besluit Jos D'Haese.

Overzicht van de steden waar actie wordt gevoerd:
Aarschot
Ans