Hogere winstmarges voor de grote bedrijven: "Het zijn de prijzen die we moeten blokkeren, niet de lonen", reageert Raoul Hedebouw (PVDA)

"De Vivaldi-regering blokkeert de lonen maar niet de prijzen. Dit is het resultaat van dat beleid: recordwinstmarges voor de grote bedrijven in het tweede trimester (volgens cijfers van de Nationale Bank). Een multinational zoals ArcelorMittal deelde een paar dagen geleden nog 200 miljoen aan dividenden uit. En dat ondanks de energiecrisis en de oorlog in Oekraïne. De regering en het grootbedrijf zijn bezig met de rekening van de crisis door te schuiven naar de kleine zelfstandigen en de werkende klasse. Dat kan niet zo blijven doorgaan", reageert PVDA-voorzitter Raoul Hedebouw.

maandag 24 oktober 2022

De PVDA eist dat de regering de energieprijzen blokkeert zoals in Frankrijk (waar de prijzen drie keer lager zijn) en de loonblokkeringswet in vraag stelt. "Blokkeer de prijzen, niet de lonen: het is dringend", besluit Raoul Hedebouw. Hij roept ook op tot steun voor de algemene staking die de vakbonden organiseren op 9 november.