Lisette is beginnen werken op haar 15de. Toch krijgt ze een armoedepensioentje. Vind je dat normaal? Wij niet. Daarom voeren wij campagne voor 1.500 euro netto minimumpensioen. Teken nu voor later op www.1500netto.be/lisette.

1 reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Nicole Heindryckx
    heeft gereageerd 2019-11-12 03:28:13 +0100
    In juni 3 jaar geleden, krreg ik mijn eerste pensioen. Om je groen te lachen. Tijdens een loopbaan van 40 jaar, heb ik 1 x enkele maanden stempelgeld getrokken. Voor de rest niets belangrijks, behalve dan dat ik als onthaalmoeder, erkend door Kind & Gezin, een 6-tal jaar aan de slag ben geweest, maar omdat je daar een “zogenaamde” kostenvergoeding voor krijgt en niet een verloning tellen die jaren niet !! Je bespaart de maatschappij massa"s geld, want kindercrèches moeten ze niet meer betalen, en duur personeel niet EN massa"s bedjes, matrassen, speelgoed enz… ook niet meer !! Maar wij waren in feite OFFICIEEL ERKENDE ZWARTWERKERS, die ook niet in orde waren voor Ziekenas, enz.. want we hadden geen loon, hadden ook geen enkel recht op ziekendagen of verlofdagen. Elke dag dat je niet kon werken moest je spaarvarken er aan
    Maar nu even eerlijk : je werkt voor een onderdeel van een ministerie, maar die mogen gerust alle wetten & regels aan hun laars lappen.

P.S; heb de petitie al getekend (vrees zelfs al 2 keer) en heb verschillende mensen in het ziekenhuis laten zeveren als een Deense dog, met een Extra 300/400 euro minder dan jullie voorstel is. Eigenlijk zouden alle politiekers daar zo eens een 2-tal maanden moeten in meedraaien, Ze zouden nogal een potje bleite met zijn allen samen !!

We hebben jouw steun nodig