Lisette is beginnen werken op haar 15de. Toch krijgt ze een armoedepensioentje. Vind je dat normaal? Wij niet. Daarom voeren wij campagne voor 1.500 euro netto minimumpensioen. Teken nu voor later op www.1500netto.be/lisette.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Jean Festraets
    heeft gereageerd 2019-12-30 01:54:28 +0100
    Beste, " MIJN GEDACHT "
    EUROPA EN ZIJN EUROLANDEN MINISTERS MAKEN ONrechtvaardige WETTEN MET DIT ALS GEVOLG :
    Wie kan nu met € 570,70 per maand , een op drie vrouwen € 750,00 per maand, voltijds werkende € 1.300,00 netto per maand: al het levensnoodzakelijke betalen EN DAN NOG EENS € 600,00 ( OF NOG ERGER/ AL € 900?00 ) HUISHUUR PER MAAND BETALEN ??.. Een Rust en Verzorgins Tehuis met alle nog bijkomende onkosten, kost tegenwoordig al € 2.225,00 per maand ? ik NIET, wel in België zijn er OVERTOLLIGE TE VEELE Politiekers ( Vlaams, Waals, Duits, Brussels, Federaal ) met vier Ministers voor Milieu, 4 voor …, 4 voor …. en al meer dan tweehonderd dagen geen Federale Regering, waardoor de “STAATSSCHULD” blijft toenemen, door de TE MIN betaalde mensen: het meest te doen betalen aan belastingen en dakloos maakt, terwijl Politiekers: zich zelf bedienen met € 6.000,00 / € 10.000,00 / € 14.000,00 EN Euro Politieker Mr Charles Michel met zijn € 23.000,00 NETTO PER MAAND , TWEE OP DRIE AL OP 55 JAAR EN EEN OP DRIE OP 57 ? jaar ZICHZELF BEDELEN MET EEN € 4.300,00 PENSOEN PER MAAND, MAAR ARBEIDERS VERPLICHTEN TOT ( UITGEZONDERD : EEN HANDJE VOL : IETSJE VROEGER) , TOT 67 JAAR TE MOETEN WERKEN die zulke “WETTEN MAKENVOOR MAXIMAAL € 1300,00 PER MAAND EN ALZO MENSEN "MAAR EEN TWEE ?, JAARKENS MEER EEN PENSIOENTJE HEBBEN EN DAKLOOS " maken = GEEN BED , BAD , BROOD EN OP STRAAT IN DE REGEN / KOUDE / SNEEUW / VRIESWEER : DOODVRIEZEND OP DE NATTE STRAATSTENEN ZONDER DEKEN. Dat op een januari tweeduizend twintig !!!.
    Kan het " GERECHT " hier geen " MENSELIJKHEID " in brengen ?
    , waarvoor " DANK op voorhand ". Met vriendelijke groeten: Jean F.
  • Oonark Klaes
    heeft gereageerd 2019-12-26 00:21:16 +0100
    WArom Werken om te leven e
    Wanneer Leven we om te zijn ?

warom leven we om te werken en later enkel oud tezijn ?
    Regelrecht op een snell trein naar waar er meer moet zijn
  • Zeno Des
    heeft gereageerd 2019-12-04 14:01:04 +0100
    Erg, heel erg allemaal. Hoe ze mensen regelrecht in de armoede duwen ! En dan laconiek zeggen: ‘we hebben een budget, keuzes moeten er altijd gemaakt worden’. Maar degenen met de uitvoerende macht maken de wetten vooral voor zichzelf !
  • Nicole Heindryckx
    heeft gereageerd 2019-11-12 03:28:13 +0100
    In juni 3 jaar geleden, krreg ik mijn eerste pensioen. Om je groen te lachen. Tijdens een loopbaan van 40 jaar, heb ik 1 x enkele maanden stempelgeld getrokken. Voor de rest niets belangrijks, behalve dan dat ik als onthaalmoeder, erkend door Kind & Gezin, een 6-tal jaar aan de slag ben geweest, maar omdat je daar een “zogenaamde” kostenvergoeding voor krijgt en niet een verloning tellen die jaren niet !! Je bespaart de maatschappij massa"s geld, want kindercrèches moeten ze niet meer betalen, en duur personeel niet EN massa"s bedjes, matrassen, speelgoed enz… ook niet meer !! Maar wij waren in feite OFFICIEEL ERKENDE ZWARTWERKERS, die ook niet in orde waren voor Ziekenas, enz.. want we hadden geen loon, hadden ook geen enkel recht op ziekendagen of verlofdagen. Elke dag dat je niet kon werken moest je spaarvarken er aan
    Maar nu even eerlijk : je werkt voor een onderdeel van een ministerie, maar die mogen gerust alle wetten & regels aan hun laars lappen.

P.S; heb de petitie al getekend (vrees zelfs al 2 keer) en heb verschillende mensen in het ziekenhuis laten zeveren als een Deense dog, met een Extra 300/400 euro minder dan jullie voorstel is. Eigenlijk zouden alle politiekers daar zo eens een 2-tal maanden moeten in meedraaien, Ze zouden nogal een potje bleite met zijn allen samen !!

We hebben jouw steun nodig