Volg hier live de acties van het slotweekend van de ‘Winter van Solidariteit’.

Met meer dan 3.000 vrijwilligers organiseerde de PVDA deze winter in het hele land bijna 600 solidariteitsacties. Wij zijn een partij van solidariteit, een partij van doeners.
En we blijven strijden voor structurele maatregelen tegen de ongelijkheid: een echte miljonairstaks, alle uitkeringen boven de armoededrempel.

Zondag 7 februari

• 18.06 u., Gent

• 17.30 u., Leuven

💪 115 vrijwilligers hielpen mee in de regio Leuven. En ze sluiten de Winter van Solidariteit vandaag dan wel officieel af, maar ze blijven soep en brood brengen naar mensen die er nood aan hebben. 🍲🍞

• 16.21 u., Gent

• 15.44 u., Gent

🎶 “Lawijt, lawijt, voor solidariteit.” 🎶

• 13.04 u., Genk

Rake boodschappen vanuit Genk.

• 12.22 u., Zelzate

❤️ “Zorg voor anderen is de humus voor een leefbare wereld”. Da’s een mooie.

• 11.21 u., Genk

“Onze campagne loopt nu af, maar onze strijd voor gelijkheid, eerlijke belastingen en goed internet voor iedereen gaat door”, schrijft federaal PVDA-volksvertegenwoordiger Gaby Colebunders.

• 10.37 u., Zelzate

In Zelzate staat zo meteen iets mysterieus te gebeuren ... Benieuwd !!

• 9.25 u., Bergen

🕯️ Lichtjes voor solidariteit en voor de broodnodige fiscale rechtvaardigheid. Een miljonairstaks, nu.

Zaterdag 6 februari

• 18.14 u., Antwerpen

Knappe fotoreportage van de slotactie in Antwerpen.

• 17.27 u., Charleroi

PVDA-volksvertegenwoordiger Sofie Merckx was erbij in Charleroi, en ze zag dat het virus van de solidariteit er zeer besmettelijk is. 👏

• 17.07 u., Charleroi

Na de meer dan vijftig solidariteitsacties van de voorbije winter trok PVDA Charleroi vandaag naar de Financietoren. Daar eisten ze structurele maatregelen tegen de groeiende ongelijkheid.

• Peter Mertens: “De Winter van Solidariteit is een blijver”

“In een menselijke samenleving zou geen armoede, uitsluiting of eenzaamheid mogen bestaan. Zolang er onrecht is, zullen wij er zijn. De Winter van Solidariteit is een blijver. Wanneer de overheid tekortschiet, dan organiseert de werkende klasse zelf de onderlinge solidariteit”, sprak PVDA-voorzitter Peter Mertens in Antwerpen. 👉 Lees hier de volledige toespraak

• 16.01 u., Brussel

PVDA Brussel zegt welgemeend merci aan de vele leden en vrijwilligers die de voorbije maanden een dertigtal solidariteitsacties hebben opgezet in de hoofdstad.

• 14.43 u., Antwerpen

PVDA-voorzitter Peter Mertens legt de vinger op de wonde. Zo meteen vind je hier zijn volledige toespraak.

• 14.40 u., Antwerpen

❤️ Mooie solidariteit tussen havenarbeiders en zorgpersoneel ...

• 14.15 u., Antwerpen

• 14.05 u., Antwerpen

• 13.01 u., Kortrijk

“Respect voor alle helden die het land deden draaien, en voor alle vrijwilligers. Dankzij jullie was winter 20-21 echt een #wintervansolidariteit”

• 12.55 u., Kortrijk

In Kortrijk bijten ze de spits af en zijn ze in een poëtische bui: “In goeie tijden of in pandemie, zonder ons draait het nie.”

Volg de PVDA op de voet