ManiFiesta 2021: wat je zéker niet mag missen!

We hebben lang moeten wachten. Maar zaterdag is het zover, ManiFiesta, het feest van de solidariteit, gaat van start! Twee dagen lang bouwen we samen een wereld zoals die zou moeten zijn. Ben jij erbij?

donderdag 9 september 2021

ManiFiesta 2021: wat je zéker niet mag missen!

Nog geen ticket? Geen probleem! Tickets zijn nog steeds te koop, online of aan de kassa:

Koop je ticket

Hier zijn alvast vier niet te missen activiteiten op ManiFiesta:

Het centraal moment

Daar moet je bij zijn! Met Peter Mertens, Omar Barghouti (Palestijns activist), Angeline Van Den Rijse (ABVV), Felipe Van Keirsbilck (ACV), Janneke Ronse (voor 50 jaar Geneeskunde voor het Volk) en een ode aan de overleden Griekse componist Mikis Theodorakis. Meer info

Voor massale eenheid, solidariteit, en enthousiasme: kom op zaterdag om 15.30 u. naar de Main Stage!

Vraag het aan Peter en Raoul

Altijd al vragen gehad over de politiek die je niet durfde stellen? Peter Mertens en Raoul Hedebouw beantwoorden ze graag! Meer info

Op zondag om 11.00 u. kan je in tent C bij hen terecht. Ask away!

Pensioenverzet in Europa: lessen & perspectief

Wist je dat in Frankrijk de pensioenleeftijd nog op 62 ligt? En dat de werkende klasse van Kroatië die van 67 naar 65 heeft teruggebracht? In België liggen onze pensioenen onder vuur: tijd voor actie. Meer info

Kom alles te weten over de strijd voor een beter pensioen bij het grote pensioendebat op zaterdag om 13.00 u. in debattent A.

Peter Mertens in gesprek met Vijay Prashad

Journalist en auteur Vijay Prashad is een van de belangrijkste marxistische stemmen van vandaag. Bovendien is hij de uitgever van de Engelstalige versie van ‘Ze zijn ons vergeten’, het laatste boek van Peter Mertens. En het mooist van al: hij komt naar ManiFiesta! Peter Mertens kijkt alvast erg uit naar zijn komst. Meer info

De twee gaan in gesprek over anti-imperialisme, antikapitalisme en tegenmacht: zaterdag om 14.00 u. in PVDA Plaza.

Info en tickets

Op manifiesta.be ontdek je de rest van het programma, er valt ontzettend veel te beleven.

Bekijk een film of slenter door ons boekenforum. Ontmoet de vakbonden en de vele middenveldorganisaties. Strijd mee voor vrouwenrechten op de Plaza Feminista. Luister in Studio Solidair naar een boeiend interview of speel mee voor Emma’s pensioen in de interactieve film ‘Emma’s Dilemma’s’. Laat de kleintjes zich uitleven op PioFiesta. Eet een hapje in onze legendarische mosseltent en geniet van de solidariteit!

Ook muzikaal is er voor ieder wat wils op ManiFiesta. Helmut Lotti goes rock&roll en Zwangere Guy zetten de Main Stage in vuur en vlam. Tiiw Tiiw, Zap Mama, Les Négresses Vertes en vele andere artiesten zorgen zonder twijfel voor een gigantisch feest.

Wij kijken er alvast ontzettend naar uit jullie terug te zien! ❤️

Tot dan
Groetjes,