Roberto D'Amico

PVDA-volksvertegenwoordiger in de Kamer

Roberto werkte 30 jaar als elektricien bij machinebouwer Caterpillar in Gosselies, waarvan hij 26 jaar in nachtdienst werkte.Ā

Roberto D'Amico se tient devant une rangĆ©e d'arbres. Il porte un blazer bleu foncĆ© et une chemise blanche. Il a les mains derriĆØre le dos. Il sourit amicalement.

Na de sluiting van het bedrijf ging hij nog twee jaar aan de slag als maatschappelijk werker. Bij Caterpillar was Roberto ook vakbondsafgevaardigde van het ABVV. In oktober 2018 werd hij verkozen als gemeenteraadslid in Charleroi. Roberto is gehuwd en heeft twee kinderen. Hij is een grote fan van Le Chat van Philippe Geluck en van de zanger Renaud. Zijn ontspanning vindt hij in tuinieren, kruiswoordraadsels oplossen en humoristische of geschiedkundige stripverhalen lezen.

Roberto werd in 2019 verkozen als volksvertegenwoordiger voor de PVDA. In augustus 2023 werd hij voorzitter van de Kamercommissie Gezondheid en Gelijke Kansen.