Robin Bruyère

PVDA-volksvertegenwoordiger in de Kamer

Robin komt uit een familie van syndicalisten. Hij werkte de voorbije jaren bij de NMBS en was er ook vakbondsafgevaardigde. Nu laat hij de stem van de werkende klasse horen in het parlement.

Volg Robin Bruyère op:

Robin Bruyère, federaal volksvertegenwoordiger voor de PVDA

Als tiener begon Robin zijn engagement bij de jongerenbeweging van de PVDA. Na zijn studies economische en sociale geschiedenis ging hij aan de slag bij de NMBS als loketbediende, waar hij ook vakbondsafgevaardigde was voor de ACOD.

“Op mijn werk stel ik elke dag vast hoe rampzalig het beleid van de regering is. Vivaldi rijdt voor de belangen van de multinationals. De regering maakt de openbare diensten kapot. Zo wordt de NMBS helemaal de afgrond ingereden: de treinen rijden niet meer stipt en het personeel is op. En dat alles om de lucratieve markt van het spoorvervoer te kunnen overdragen aan een aantal grote bedrijven, die winst zullen maken op de kap van reizigers en personeel. Dat kunnen we niet toelaten.”