Een miljonairstaks en 1308 andere sociale voorstellen: ontdek ons programma voor een links alternatief

“In de peilingen verdubbelen we onze score in Vlaanderen ten opzichte van 2019. We zien dat steeds meer mensen een alternatief willen.”

zondag 10 maart 2024

Onze voorzitter Raoul Hedebouw bevestigde op ons verkiezingscongres van zondag 10 maart wat politicoloog Stefaan Walgrave eerder deze week ook al in de media zei: “De PVDA is een stille groeier, maar heeft in onze peilingen nooit zo hoog gescoord.”

“Meer dan 72% van de mensen wil een miljonairstaks, en wij zijn de enige partij in Vlaanderen die deze eis naar voren schuift”, zegt Raoul. “Tegenover de liberale stilstand en het nationalistische blok van de haat, vertegenwoordigen wij het sociale alternatief dat groeit en hoop geeft.”

Meer dan 72% van de mensen wil een miljonairstaks, en wij zijn de enige partij in Vlaanderen die deze eis naar voren schuift.

Raoul Hedebouw

Voorzitter PVDA en volksvertegenwoordiger in de Kamer

Op ons verkiezingscongres stelden we ons programma en onze speerpunten voor de kiescampagne voor. In totaal hebben we 1.309 voorstellen, verdeeld over 56 hoofdstukken.

We zetten in op vier prioritaire thema’s: eerlijke belastingen, koopkracht, een sociaal klimaatbeleid en de strijd tegen de graaicultuur. De verschillende kopstukken van onze partij, onder wie Peter Mertens, Sofie Merckx en Jos D’Haese, stelden de speerpunten voor.

We baseren onze speerpunten op onze Grote Bevraging van de voorbije maanden

We vroegen we de mening van 104.098 mensen. We gingen luisteren naar de mensen: op straat, in de bedrijven, online... Iets wat geen enkele andere partij ons nadoet.

Raoul Hedebouw

Voorzitter PVDA en volksvertegenwoordiger in de Kamer

“Van eind september tot begin februari vroegen we de mening van 104.098 mensen. Dat zijn evenveel gesprekken die we voerden. We gingen luisteren naar de mensen: op straat, in de bedrijven, online... Iets wat geen enkele andere partij ons nadoet. De resultaten zijn een enorme rijkdom. Veel mensen willen een alternatief en zijn bereid zich daarvoor in te zetten. Onze bevraging is een echte democratische krachttoer. We zijn er bijzonder trots op”, aldus Raoul.

Raoul gaf tot slot ook het startschot voor een tournee doorheen het hele land. Op meer dan 150 plaatsen gaan we maart en april ons programma voorstellen om verder in dialoog te gaan met de mensen.

“We voelen vandaag heel veel steun bij de bevolking. De uitdaging is om die steun op 9 juni om te zetten in stemmen en om de sociale golf verder te versterken”, besluit Raoul Hedebouw.

PVDA On tour

De PVDA On Tour komt jouw kant uit

In maart en april komen we naar je toe. Kom luisteren, vragen stellen en een babbeltje slaan op het evenement bij jou in de buurt.