Graaipensioenen: al meer dan 40.000 keer ondertekeningen voor onze petitie

De rechtszaak die Siegfried Bracke (N-VA) opstartte om te eisen dat de PVDA-petitie offline wordt gehaald, heeft het omgekeerde effect.

vrijdag 22 september 2023

Fotomontage van oud-Kamervoorzitters Siegfried Bracke (N-VA) en Herman De Croo (Open Vld)

Sinds uitkwam dat Bracke, desnoods op straffe van een dwangsom, de petitie van de linkse partij wil laten weghalen, hebben al meer dan 20.000 mensen extra de petitie ondertekend.

“Dat is meer dan een verdubbeling in drie dagen. Het signaal van de mensen is duidelijk. Ze hebben genoeg van de graaipolitiek en laten het niet zomaar passeren dat de partij die daar komaf mee wil maken monddood zou worden gemaakt”, zegt PVDA-voorzitter Raoul Hedebouw. “De druk van onderuit om Bracke elke euro te doen terugbetalen groeit elke dag.”

“We roepen de mensen op om de petitie te blijven ondertekenen en te delen. Wij gaan naar 50.000 handtekeningen”, besluit Hedebouw. “Op 15 november wordt de zaak van Bracke gepleit voor de rechtbank. We zullen daar met onze petitie laten zien hoeveel steun er al is voor de eis dat Siegfried Bracke zijn graaipensioen terugbetaalt”.

Graaipensioen: wij willen elke euro terug