Raoul Hedebouw wordt PVDA-lijsttrekker in Luik en zal in het hele land campagne voeren

Raoul Hedebouw zal in juni de PVDA-Kamerlijst voor de kieskring Luik trekken. Hij is ook de enige partijvoorzitter die in het hele land campagne gaat voeren.

donderdag 11 januari 2024

Raoul Hedebouw: “Ik ben kandidaat in de kieskring Luik. We zullen daar blijven strijden om onze scores te verhogen. Maar ik ga ook campagne voeren in het hele land, van West-Vlaanderen tot Henegouwen, en ook in Limburg en Luik natuurlijk. Ik ga in debat gaan met partijvoorzitters van het noorden en het zuiden van het land, en ik ga dat doen in de beide landstalen. Dat is uniek in de recente geschiedenis van het land. Net zoals onze partij uniek is: wij zijn de enige nog nationale partij en we verdedigen de eenheid van het land. Het is een grote uitdaging, maar ik ga ze met heel veel goesting aan.”

De PVDA is een partij geworden die in het hele land haar stempel drukt: “We zijn hier en blijven hier. We planten ons steeds meer in en hebben steeds meer invloed, zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel. Tijdens deze verkiezingen willen we die dynamiek bevestigen en verder uitbouwen. Overal verdedigen we een sociaal alternatief en de eenheid van het land.”

Raoul Hedebouw zal een divers team van federale kandidaten aanvoeren, waaronder gevestigde namen als Peter Mertens, Sofie Merckx, Nadia Moscufo en Nabil Boukili, maar ook nieuwe gezichten als Natalie Eggermont, Robin Tonniau, Farah Jacquet en Kemal Bilmez.

“In 2019 stuurden we al enkele arbeidsters en arbeiders naar het parlement. We willen dit team uitbreiden om de stem van de jongeren, de werkende klasse en iedereen die wil breken met de huidige maatschappij nog luider te laten klinken.”