PVDA lanceert eigen mobiele app: “Groeiende sociale golf ook online verder uitbouwen”

De PVDA lanceert deze week haar eigen gloednieuwe app. “Onze partij groeit en we zien dus ook steeds meer mensen die met ons willen meewerken”, vertelt partijvoorzitter Raoul Hedebouw. “Deze nieuwe app is een laagdrempelige manier om de sociale golf verder te versterken en de PVDA te bereiken.”

woensdag 29 november 2023

Enkele jongeren tonen de app

“Met onze nieuwe app kunnen mensen nog vlotter meewerken aan onze campagnes en aan de sociale strijd. Affiches bestellen, een petitie tekenen, je inschrijven voor allerlei activiteiten, filmpjes van Fakto bekijken, podcasts luisteren, op de hoogte blijven van het laatste nieuws, onze standpunten leren kennen... Het kan allemaal heel gemakkelijk via de app”, vertelt Raoul Hedebouw.

“We zien dat steeds meer mensen zich naar ons richten en willen meewerken aan ons sociaal en hoopvol alternatief. En de mensen zien ook dat het loont om samen in actie te komen. Denk bijvoorbeeld aan de druk die we wisten te zetten met onze petitie tegen graaipensioenen. Die werd meer dan 50.000 keer ondertekend, en door de druk van onderuit zijn de pensioenprivileges vandaag in alle parlementen afgeschaft. Met onze app kunnen mensen nog vlotter onze petities mee ondersteunen.”

De app is voor de PVDA ook een manier om nog sneller de bekommernissen van de mensen op te pikken. “Je kunt rechtstreeks met ons chatten”, legt Raoul Hedebouw uit. “Mensen kunnen hun verhalen en getuigenissen kwijt over bijvoorbeeld de hoge prijzen van voeding en energie. Daar gaan wij mee aan de slag. Wij zetten die bekommernissen op de politieke agenda en vertolken die stem ook in de parlementen.”

“Luisteren naar de mensen zit in het DNA van onze partij”, zegt Raoul Hedebouw. “Ook de Grote Bevraging waarmee we momenteel peilen naar de mening van 100.000 mensen, is een belangrijk aspect van deze app. Mensen kunnen de bevraging gemakkelijk invullen, maar ook delen met vrienden, familie en collega’s.”

Voor de linkse partij wordt de app een belangrijk kanaal om te communiceren naar haar volgers. “Dat zijn niet enkel de 25.000 leden die onze partij rijk is, maar iedereen die ons wil helpen groeien en meewerken aan sociale verandering”, besluit Raoul Hedebouw.