Start van PVDA on Tour: partij stelt haar programma voor in 150 gemeentes

Antwerpen was vanavond de eerste halte op de PVDA on Tour, die meer dan 150 haltes in heel het land telt. “We willen in heel het land mensen ontmoeten om ons programma voor te stellen en te praten over hun prioriteiten”, zegt PVDA-voorzitter Raoul Hedebouw. “Steeds meer mensen zoeken een alternatief. Aanwezig zijn op het terrein en luisteren, dat is onze sterkte. Het is een van de elementen die ons groeiend succes verklaren”, voegt Hedebouw nog toe.

maandag 11 maart 2024 1 min leestijd

Peter Mertens sur un podium dans une salle comble.

Bij de eerste halte in Borgerhout – waar de PVDA samen met Vooruit en Groen de meerderheid vormt – waren meer dan 150 mensen aanwezig, een volle zaal. Peter Mertens (lijsttrekker op de federale lijst) en Jos D’Haese (lijsttrekker op de Vlaamse lijst) stelden de speerpunten van het programma voor rond eerlijke belastingen, koopkracht, klimaat en de strijd tegen politieke privileges.

“Eerlijke belastingen is een speerpunt dat duidelijk naar voren komt uit onze bevraging en de discussies die we hebben”, zei Peter Mertens. “Een grote meerderheid van de bevolking wil een miljonairstaks. We hebben dat geld nodig om te investeren. Investeren in sociale huisvesting en isolatie, in het onderwijs of het openbaar vervoer. Het is een kwestie van kiezen. Wie die keuze verdedigt, moet de PVDA steunen."

PVDA On tour

De PVDA On Tour komt jouw kant uit

In maart en april komen we naar je toe. Kom luisteren, vragen stellen en een babbeltje slaan op het evenement bij jou in de buurt.