Als gewone werknemer moet je maanden wachten op een vergoeding als je door een faillissement je job kwijt bent. N-VA-parlementslid Kris Van Dijck vroeg dan maar aan de minister himself om er vaart achter te zetten. Dat soort ons-kent-onsmentaliteit en cliëntelisme moeten echt op de schop. De PVDA dient daarom een klacht in bij de deontologische commissie van het Vlaams parlement. Wordt vervolgd!

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Nicole Heindryckx
    heeft gereageerd 2019-08-17 13:24:26 +0200
    Parlementaire onschendbaarheid?? What the fuck ?? Dat kan je niet gebruiken om alles in te dekken, jezelf boven God te stellen omdat je weet dat je er toch zonder straf zult vanaf geraken. Of het nu een geldboete of een paar jaar gevangenis is, het zou moeten afgeschaft worden. Omdat je toevallig één of andere functie hebt, zoals ook ambassadeurs, ministers, enz.. betekent niet dat je straffeloos zomaar alles kunt doen zonder dat je hiervoor kan bestraft worden. Het enige gevolg dat er na een inbreuk komt is dat de persoon in kwestie moet aftreden, maar zelfs nog een goede ontslagvergoeding krijgt. Als ik als gewone werknemer een zware verkeersovertreding heb gedaan, dan vlieg ik onmiddellijk buiten, zonder EEN Eurocent vergoeding. En geraak dan maar eens aan een andere job met zo’n schone vermelding op je C.V. Deze mannen hebben gewoonlijk al lang een ander jobke op het oog nog voor ze hun ontslag hebben gekregen. Of ze gaan gewoon naar een andere Politieke partij waar ze met open armen ontvangen worden. Daar spelen ze wat op de achtergrond tot de storm is gaan liggen, en op het moment dat ze terug buiten komen zijn de meesten al lang vergeten wat hij/zij nu eigenlijk mispeuterd heeft en begint zijn nieuwe carrière. Politieke / Parlementaire onschendbaarheid of hoe het beest genoemd wordt : AFSCHAFFEN !!
  • Kristel De Greef
    heeft gereageerd 2019-07-19 19:50:33 +0200
    Niet alleen de ons-kent-ons mentaliteit moet verbannen worden bij politici. Ik walg evenzeer van politici, die dronken achter het stuur kruipen! Politici worden betaald met belastinggeld van alle burgers en dienen daarom zeker ook “een voorbeeldfunctie” na te streven ! Er wordt teveel verwezen naar, en bijgevolg misbruik gemaakt van “de parlementaire onschendbaarheid”.

We hebben jouw steun nodig