PVDA start petitie om Brusselse kilometertaks tegen te houden

De PVDA lanceert een petitie om de kilometertaks in Brussel niet in te voeren. “We moeten dit project van de Brusselse regering afvoeren. Het is een inefficiënte maatregel die voor de zoveelste keer de rekening aan de werkende klasse presenteert”, verklaart Raoul Hedebouw, nationaal woordvoerder van de PVDA.

vrijdag 4 december 2020

PVDA start petitie om Brusselse kilometertaks tegen te houden

Volgens de berekeningen van de linkse partij zou zo’n taks 150 tot 1.000 euro extra kosten aan wie dagelijks naar Brussel moet. Niet alleen de Vlaamse en Waalse pendelaars worden hard getroffen, maar ook de Brusselaars zelf.

“Wie rijk is, kan dat wel betalen. Maar voor alle anderen is het een flinke hap uit het budget. Een kilometerheffing straft de mensen die geen andere keuze hebben dan met de auto naar het werk te gaan, bij gebrek aan betaalbare en praktische alternatieven”, vult Raoul Hedebouw aan.

De PVDA roept in haar petitie de verschillende regeringen op om te investeren in degelijk openbaar vervoer dat betaalbaar en praktisch is, in plaats van nieuwe groene taksen in te voeren. “Dát zou pas ecologisch en sociaal zijn”, besluit Raoul Hedebouw.

Teken de petitie hier: http://www.stopkilometertaks.be