PVDA vraagt dat België politiek asiel verleent aan klokkenluider Julian Assange

Foto Belga.

België moet politiek asiel verlenen aan klokkenluider Julian Assange, vindt de PVDA. Assange werd zopas gearresteerd. Jarenlang kreeg hij politiek asiel van Ecuador, toegekend door ex-president Rafael Correa. De nieuwe Ecuadoraanse president volgt echter de belangen van de Verenigde Staten en besliste om het asiel van Julian Assange in te trekken.

De oprichter van WikiLeaks wordt opgejaagd omdat hij zaken naar buiten bracht die de machtigen van deze wereld niet zinnen. Zo onthulde hij beelden van Amerikaanse oorlogsmisdaden in Afghanistan en Irak, lekte hij geheime rekeningen op de Kaaimaneilanden … Hij onthulde ook hoe de Amerikaanse regering op grote schaal alle andere landen ter wereld bespioneert.

Te vrezen valt dat Julian Assange nu naar de Verenigde Staten zal worden overgebracht, waar hij niet moet rekenen op een eerlijk proces. Om die reden bood Ecuador hem in 2012 politiek asiel aan. Om die reden vraagt de PVDA om Assange vandaag te beschermen. “Niet diegene die oorlogsmisdaden aan de kaak stelt hoort voor het gerecht, maar wel diegenen die ze begaan”, stelt PVDA-voorzitter Peter Mertens.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Johan Ramaekers
    heeft gereageerd 2019-04-19 18:53:35 +0200
    Bring him here!!!
  • Wout Van doninck
    heeft deze pagina gevolgd 2019-04-16 23:07:12 +0200
  • Francine Panneels
    heeft deze pagina gevolgd 2019-04-14 18:07:39 +0200
  • Alexander Van Tricht
    heeft gereageerd 2019-04-12 21:12:17 +0200
    Een progressieve activist ,ook voor meer openheid, maakt gemakkelijk vijanden, zeker van invloedrijke mensen en/of organisaties.
  • Marc Jamart
    heeft gereageerd 2019-04-12 20:53:37 +0200
    FREE JULIAN ASSANGE.
    Schaamteloze arrestatie. Vooringenomen rechter, bij eerste contact met engels gerecht. Mainstream pers in de pocket van de Elite.
  • Patrick Lemmens
    heeft gereageerd 2019-04-12 17:39:04 +0200
    FREE ASSANGE

We hebben jouw steun nodig