PVDA wordt volwaardig lid van Verenigd Europees Links (GUE/NGL)

De PVDA is fier te kunnen aankondigen dat de partij officieel aanvaard is als volwaardig lid van de fractie van Verenigd Europees Links (GUE/NGL) in het Europees Parlement.

vrijdag 7 juni 2019

PVDA wordt volwaardig lid van Verenigd Europees Links (GUE/NGL)

“We willen een heel ander Europa. We zitten met een sociale crisis en een klimaatcrisis. Daarom hebben we een breuk nodig met dit Europa van besparingen en sociale dumping. We hebben ook authentiek linkse parlementsleden nodig om de strijd aan te binden met zowel de Europese bezuinigingen als met de haatzaaiers en verdelers die bij de laatste verkiezingen vooruitgang boekten. Het is dan ook een hele eer en om de PVDA, te vertegenwoordigen binnen de parlementaire fractie van Verenigd Links”, sprak pas verkozen PVDA-europarlementslid Marc Botenga tijdens de eerste vergadering van de nieuwe GUE/NGL-fractie.

Drie jaar geleden werd de PVDA geassocieerd lid van Verenigd Links. Zo kon de partij op bepaalde gebieden al beter samenwerken met andere linkse partijen in Europa. Maar toen had de PVDA nog geen Europees parlementslid. Nu dus wel. Met de verkiezing van Marc Botenga konden de partijen van Verenigd Links eindelijk het eerste PVDA-parlementslid welkom heten in het Europees Parlement. Dat gebeurde bijzonder hartelijk.