Marc Botenga, Europees parlementslid voor de PVDA.

De PVDA is fier te kunnen aankondigen dat de partij officieel aanvaard is als volwaardig lid van de fractie van Verenigd Europees Links (GUE/NGL) in het Europees Parlement.

“We willen een heel ander Europa. We zitten met een sociale crisis en een klimaatcrisis. Daarom hebben we een breuk nodig met dit Europa van besparingen en sociale dumping. We hebben ook authentiek linkse parlementsleden nodig om de strijd aan te binden met zowel de Europese bezuinigingen als met de haatzaaiers en verdelers die bij de laatste verkiezingen vooruitgang boekten. Het is dan ook een hele eer en om de PVDA, te vertegenwoordigen binnen de parlementaire fractie van Verenigd Links”, sprak pas verkozen PVDA-europarlementslid Marc Botenga tijdens de eerste vergadering van de nieuwe GUE/NGL-fractie.

Drie jaar geleden werd de PVDA geassocieerd lid van Verenigd Links. Zo kon de partij op bepaalde gebieden al beter samenwerken met andere linkse partijen in Europa. Maar toen had de PVDA nog geen Europees parlementslid. Nu dus wel. Met de verkiezing van Marc Botenga konden de partijen van Verenigd Links eindelijk het eerste PVDA-parlementslid welkom heten in het Europees Parlement. Dat gebeurde bijzonder hartelijk.

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Jean Festraets
    heeft gereageerd 2019-07-31 14:42:08 +0200
    Toegekomen ?.
    Beste,
    Mijn gedacht: Europa hun voorstellen naar de Europese landen moeten in “WETTEN” gemaakt worden en komen neer op Euro’s uitgaven maar houden GEEN rekening met de mensen hun inkomen. Alzo : maakt Europa de Rijken Rijker en de mensen met de laagste en TE lage inkomsten : arm, armer, dakloos ( niet altijd opvang ). Privé eigendommen worden verhuurd aan € 600,00 of nog duurder per maand, dit is een vijftien dagen voltijds werkend werkloon om enkel en alleen : een onderdak te hebben. Vrouwen met € 810,00 pensioen houden alzo maar € 210,00 per maand over om te kunnen “OVERLEVEN”.
    Mannen pensioen : € 1250,00 per maand.
    Een éénpersoons verblijf in een Rust en Verzorging Tehuis met de nog bijkomende Euro’s kosten voor Dokter, medicatie, Oogarts, bril en glazen, kleding, schoenen, Kinesist, Telefoon of / en : kost al bijeen al € 2.225,00 per maand.
    Enorm veel medicaties zijn NIET MEER te krijgen en vele zijn NIET meer te betalen, doch de gemaakte Politiekers WETTEN " Vrij verkeer van goederen " laat het "Gerecht : " Het Grondwettelijk Hof " NIET toe, om ( Belgische ) ,Producenten te verplichten van genoeg medicaties producten in België te verkopen tegen menselijke prijzen. Daardoor gaan zij hun producten in andere land(en) verkopen, waar zij meer winsten kunnen maken. Alzo, moeten deze mensen maar " pijn " die blijvend is en/of erger kan worden, ondergaan, want in dit geval “Euthanasie” vragen en krijgen, is bij mijn weten: “NIET” mogelijk, of toch ???. Besluit: “Euro’s” telt, NIET de gezondheid. Jean.F.( jarenlang lid van de PVDA).
  • Webredactie
    publiceerde deze pagina in Nieuws 2019-06-07 17:23:46 +0200

We hebben jouw steun nodig