.

Een meerderheid van de parlementsleden verwierp donderdag 18 juli het voorstel van de PVDA om een noodfonds voor verpleegkundigen op te richten.

Dit bijzonder fonds van 100 miljoen euro moest het mogelijk maken om onmiddellijk een antwoord te bieden op de sociale urgentie in onze ziekenhuizen en bijkomend verplegend personeel aan te werven. Maar rechtse politici weigeren hardnekkig om af te stappen van hun bezuinigingsbeleid.

De witte woede die vandaag leeft in de gezondheidssector, is een terechte strijd. De situatie in onze ziekenhuizen wordt onhoudbaar: de werklast van de verpleegkundigen is veel te zwaar, het personeelstekort is onaanvaardbaar. Deze situatie is niet goed voor de verpleegkundigen noch voor de patiënten.

“Met PVDA zullen we niet opgeven”, zegt PVDA-Kamerfractieleider Raoul Hedebouw. “De woede van het zorgpersoneel is legitiem, en verdient concrete antwoorden.”

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Dennis De Meyer
    heeft gereageerd 2019-07-20 09:29:03 +0200
    Webredactie, een kritische opmerking, alsook aan de verkozenen… jullie vergeten de grootste groep werknemers die in de woon- en zorgcentra werken… de zorgkundigen! Net zoals bij de verpleegkundigen ervaren zij ook de prangende tekorten.
  • Liesbeth Verelst
    heeft gereageerd 2019-07-20 08:27:16 +0200
    Denken jullie ook eens aan het verzorgend personeel in de rusthuizen? Een bezetting die veel te nipt ingepland is. Elke minuut die ingevuld moet worden, diensten die zo ingepland zijn dat je in piekmomenten moet werken en dan naar huis, flexibiliteit die van je verwacht wordt alsof een leven en uitrusten niet van belang zijn. Papierwerk is belangrijker dan de goede zorg voor de bewoners uit angst voor inspectie… Schrijnende toestanden voor de bewoners en een recept voor nog meer burn out in de zorgsector.
  • Jihan Van den Bergh
    heeft gereageerd 2019-07-19 23:15:26 +0200
    De witte woeden nu en toen, jaaaaren geleden. Verstaan die politiekers dan geen Nederlands! Awel, het is al jaren duidelijk dat er te weinig personeel is in ziekenhuizen . maar nee, ze willen duidelijk weer een serieuze mars in Brussel. Van mij mogen zij staken en protesteren? Ik heb heel veel in ziekenhuis(zen) gelegen? He was duidelijk voelbaar dat het personeel op hun tippen moesten lopen. Kijk maar naar de cijfers van de burn-outs in de gezondheidszorg en de meesten gaan dan net meer terug werken in die gezondheidszorg …. De politiekers zijn BLIND, vooral Madame De Block. Zij heult zelfs mee et de farmaceutische industrie. Zij zou als minister gaan binding mogen hebben met die sector !
  • Webredactie
    publiceerde deze pagina in Nieuws 2019-07-19 10:53:59 +0200

We hebben jouw steun nodig