.

De dienstenchequesector vertegenwoordigt 140.000 huishoudhulpen die dagelijks meer dan een miljoen huishoudens helpen. Het gemeenschappelijke vakbondsfront organiseert op 28 november een staking. Naast een loonsverhoging van 1,1%, een noodzaak voor mensen die gemiddeld bruto 11,50 euro per uur verdienen, eisen zij respect.

PVDA-voorzitter Peter Mertens schreef hen deze solidariteitsboodschap: “Zwaar werk. In de schaduw van anderen. Schrobben, poetsen, schoonmaken. Voor een armtierig minimumloontje van 11,04 euro per uur. Vertaling: ondanks de zware arbeid, onder de armoededrempel. Bijna allemaal vrouwen. 140.000 schoonmaaksters hebben er schoon genoeg van en eisen een deftig loon. Ze hebben overschot van gelijk”

• Afspraak op 28 november om 10 uur aan het Noordstation in Brussel voor de actie van de huishoudhulpen.

• Lees het interview van Solidair met vakbondsafgevaardigden Amandine Staelens (ABVV) en Gina Verbeke (ACV).
  • Download onze affiche en hang ze voor je venster uit solidariteit met de beweging van huishoudhulpen.

• Deel onze visual

Schrijf als eerste een reactie

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.

We hebben jouw steun nodig