Solidariteit met de werknemers van Lidl

Het Lidl-personeel staakt verder. Verschillende winkels blijven gesloten. De werknemers verdienen ons respect en onze steun. Het plan van de directie om de werkdruk te verhogen en het personeelsbestand te verkleinen moet stopgezet worden.

maandag 18 oktober 2021

Solidariteit met de werknemers van Lidl

Wij waren aanwezig bij de piketten om naar de stakers te luisteren en hen te steunen. Dit is wat we daar hoorden:

• Thomas: “Deze winkel is de drukste supermarkt van heel de regio. Wij moeten die open houden met twee vaste werknemers en vijf jobstudenten. Niet te doen. En dan willen ze ons nog eens 42 uren per winkel afpakken.”

• Melissa: "De winkels zijn mooi, kleurrijk, en het glimt overal. Maar we worden uitgeperst als citroenen. Vroeger openden we gewoon dozen en zetten ze in de rekken, maar nu zijn er steeds meer promoties, we zijn van één naar negen gegaan, en het is onze taak om dat allemaal in te pakken. Daarnaast moeten we brood bakken, voor vers fruit en groenten zorgen, de rekken aanvullen... We hebben hier een paar jaar geleden al voor gevochten, en wat we hebben gewonnen om ons hoofd boven water te houden, willen ze ons nu afnemen."

• Christophe: "Ik heb de transformatie van de winkel meegemaakt, van "Hard discount" naar "Smart discount" zoals ze zeggen. Het werd 'Smart' voor de CEO Dieter Schwarz en zijn fortuin van 41 miljard, maar het bleef 'Hard' voor het personeel."

Respect voor hun strijd. Ze kunnen op onze steun rekenen!

Wil jij hen ook steunen? Download hier onze affiche en hang hem aan je raam.