Wat een solidariteit! Buurtbewoners betuigen hun steun aan de werknemers van Van Hool

Buurtbewoners uit Koningshooikt en omstreken kwamen vanmiddag hun steun betuigen aan de werknemers van Van Hool. Ze willen niet dat duizenden jobs verdwijnen.Ā
Ā

vrijdag 22 maart 2024

Buurtbewoners betuigen hun steun aan de werknemers van Van Hool

Het zou een ramp zijn voor de hele regio én voor ons land. Want een busbouwer met groene toptechnologie is precies wat wij de komende jaren nodig hebben, en de rest van de wereld ook.

Onze fractieleider in het Vlaams Parlement, Jos D’Haese, was aanwezig.

“Door wanbeleid van de Vlaamse regering werd er jarenlang niet geïnvesteerd in bussen”, zegt Jos. “Met de PVDA pleiten we voor investeringen in onze industrie van de toekomst. We hebben een busbouwer van wereldniveau in Koningshooikt. Alle knowhow en vakkennis zijn aanwezig. Er is toekomst voor de productie hier, voor heel de regio en voor de generaties na ons. We hebben dan ook drie duidelijke eisen aan de regering: de overheid moet mee participeren om Van Hool te redden, ze moet controle uitoefenen om investeringen hier te garanderen en de bussen van De Lijn moeten snel besteld en lokaal gebouwd worden.”