*

“We hebben radicale maatregelen nodig om de bevolking te beschermen tegen corona en de curve nu zoveel mogelijk af te vlakken”, zegt PVDA-voorzitter Peter Mertens. “Wij willen een volledige lockdown. Alle niet-essentiële sectoren moeten tijdelijk stilgelegd worden.”

“De situatie is ernstig. Iedereen die kan, moet nu thuis blijven. We moeten de curve zoveel mogelijk afvlakken. Daarom hebben we radicale maatregelen nodig. Alle niet-noodzakelijke productie moet zo snel mogelijk tijdelijk stilgelegd worden. Alleen samen krijgen we corona klein.”

“De gezondheid van de werkende klasse komt voor ons op de eerste plaats, niet de winst en de economische belangen. Het is absurd dat de werknemers bij bedrijven als Audi, Volvo Trucks en Tenneco hun directies moeten dwingen tot sluiting”, aldus Mertens. “Alle niet-noodzakelijke productie en diensten moeten tijdelijk stilgelegd worden, om de gezondheid van de bevolking te beschermen, en om alle mondmaskers en beschermingsmaterialen prioritair te kunnen voorzien voor de zorgsector en de andere prioritaire sectoren.”

Gelieve je mail te bekijken voor een link om je account te activeren.
  • Chantal Pillet
    heeft gereageerd 2020-03-22 00:48:49 +0100
    Even ter overweging: naar’t schijnt is zadenhandel geen prioritaire sector? Al die mensen die nu thuis zitten en tijd zat hebben om te in de moestuin te werken, kunnen geen zaden kopen. Zaadhandels zijn verplicht gesloten. Een heel jaar lang op de kin kloppen voor wie een moestuin heeft?
  • Rodolf Vanagt
    heeft gereageerd 2020-03-21 17:24:11 +0100
    De huidige situatie is waanzinnig; alle niet noodzakelijke sectoren moeten ook in lock down
    Allen samen – Tous ensemble